کد خبر: ۱۴۰۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۱ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - 20 August 2018
بانکداری ایرانی ـ بانک تجارت گزارش سه ماهه نخست 97 را با بهبود چشمگیری نسبت به پایان سال 96 و همچنین نسبت به دوره مشابه در سال سال 96 منتشر کرده است.
 بانکداری ایرانی ـ  بانک تجارت گزارش سه ماهه نخست 97 را با بهبود چشمگیری نسبت به پایان سال  96  و همچنین نسبت به دوره مشابه در سال سال 96 منتشر کرده است.

به گزارش بانکداری ایرانی ، درآمد مشاع بانک تجارت در پایان خرداد 96 حدود 28 هزار میلیارد بوده که در پایان خرداد 97 با افزایش حدود 15 درصدی به 32 هزار و 406 میلیارد ریال شده است. 
در سه ماهه نخست سال 97 بانک تجارت با رشدی بیش از 275 درصد مبلغ  559 هزار و 120 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده که بر این اساس 28 هزار و 789 میلیارد ریال درآمد برای بانک در پی داشته است .

سود خالص (زیان) بانک تجارت کاهش معناداری در سه ماهه نخست داشته و از 19 هزار و 597 میلیارد ریال به رقم 17 هزار و 533 میلیارد ریال رسیده که این زیان کاهش 11 درصد را تجربه کرده است . 

جمع سپرده های جمع آوری شده بانک تجارت در این دوره به مبلغ 1161 هزار میلیارد ریال رسیده که با افزایش بیش از 6درصد داشته است در دوره مشابه در سال 96 مبلغ 1117 هزار میلیارد ریال سپرده جمع‌اوری شده بود . 

در پایان خرداد سپرده های سرمایه گذاری مدت دار حدود 922 هزار میلیارد ریال شده است . 
بدهی به بانک‌ها با کاهش 21 درصدی به رقم 22 هزار و 482 میلیارد ریال رسید.
در مقابل مطالبات از بانکها نیز کاهش 10 درصدی داشته و به مبلغ 8هزار و 527 میلیارد ریال رسید. 

وضعیت به مراتب بهتر در سه ماهه دوم سال 

بانک تجارت در سه ماهه دوه شرایط بهتری را تجربه خواهد کرد چرا که سه اقدام بزرگی انجام داده کی می توند شرایط بانک را تغییر داده و منابع زیادی را جذب کند. در اقدام نخست بانک تجارت اوراق گواهی سپرده عام با نرخ سود علی الحساب سالانه 18 درصد از 20 مرداد در شعب بانک تجارت به فروش می رساند. این اوراق که بر اساس مجوز بانک مرکزی انتشار یافته بصورت عام ، یکساله ، با نام و معاف از مالیات است. پرداخت سود اوراق در مقاطع ماهانه انجام می شود . بازخرید این اوراق ، قبل از سررسید بانرخ سود 16  درصد سالانه از تاریخ انتشار محاسبه شده و قابل پرداخت است.

اقدام بعدی موضوع بانکداری شرکتی است که می تواندفضا را تغییر دهد چرا که عزم این بانک در این زمینه جدی تر از گذشته شده است . 

اقدام بعدی پروژه سنگین  گسترش سوخت سبز زاگرس به عنوان یکی از جدیدترین طرح‌های صنعت انرژی پاک کشور است که بانک تجارت در راستای مسئولیت‌های حرفه‌ای و اجتماعی خود در اجرای آن مشارکت داشته است. این پروژه ها علاوه بر سوداور خدمات ارزنده برای کشور نیز دارد 

روی هم رفته  بانک تجارت نسبت به سال 96 وضعیت بهتری درضوتهای مالی داشته و با وجود افزایش زیان انباشته اما در کاهش زیان های خالص و ناخالص  گام های بزرگی برداشته است و درآمدهای بانک افزایش معناداری داشته است. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: