کد خبر: ۱۴۰۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - 18 August 2018
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: شورای رقابت قیمت خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان را تعیین و درصورتی که خودروسازان مشکلات منطقی خود را مطرح کنند با حفظ منافع مصرف کنندگان این مشکلات بررسی می‌شوند.
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: شورای رقابت قیمت خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان را تعیین و درصورتی که خودروسازان مشکلات منطقی خود را مطرح کنند با حفظ منافع مصرف کنندگان این مشکلات بررسی می‌شوند.

رضا علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص چراغ سبز مجلس برای افزایش قیمت خودروهای زیر 45 میلیون تومان، اظهار داشت: عدم دخالت شورای رقابت در قیمت‌گذاری خودروهای زیر 45 میلیون تومان در کمیسیون مطرح نشده و هیچ کس با آن موافقت نکرده است، خودروهای زیر 45 میلیون تومان که قیمت گذاری آن توسط شورای رقابت صورت می‌گیرد توسط اقشار آسیب پذیر جامعه مورد استفاده قرار می‌گیرند، اگر افزایش قیمتی داشته باشند این قشر هرگز نمی‌توانند به خودرو دست پیدا کنند.

ادعای خودروسازان در زمینه تاثیر نرخ ارز بر قیمت محصولات باید بررسی شود

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه اعلام شده است که قیمت برخی از خودروها افزایش چشمگیری در آینده دارد، گفت: خودروسازان اعلام می‌کنند که با توجه نرخ دلار و اینکه قیمت قطعات و مواد مصرفی افزایش پیدا کرده باید قیمت محصولات افزایش پیدا کند، این ادعای خودروسازان باید بررسی شود تا مشخص شود چند درصد محصولی مانند پراید به ارز بستگی دارد.

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خودروسازان ادعا کنند قیمت خودرویی مانند پراید 100درصد افزایش داشته باشد ادعای صحیحی نیست و مجلس با آن موافقت نمی‌کند، تصریح کرد: شورای رقابت قیمت خودروهای زیر 45 میلیون تومان را تعیین و درصورتی که خودروسازان مشکلات منطقی خود را مطرح کنند با حفظ منافع مصرف کنندگان این مشکلات بررسی می‌شوند.

مجلس از افزایش قیمت پراید حمایت نمی‌کند

وی با اشاره به اینکه در گذشته پراید به قیمت 20میلیون تومان با نرخ دلار 3 هزار تومان به فروش می‌رسید در حالی که مشابه آن قیمت تمام شده کمتری داشت، ادامه داد: باید دید ارز چه میزان در تولید و قطعات خودرو پراید اثر گذار است، اگر 20 درصد خودرو پراید به ارز بستگی داشته باشد میزان افزایش قیمت بسیار پایین می‌شود و نمی‌توان قیمت خودرو پراید را به بهانه افزایش نرخ ارز 100درصد افزایش داد، مجلس از این اقدام حمایت نمی‌کند.

خودروسازان با پول و جان مردم بازی کرده‌اند

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا کنون به صورت رسمی پیشنهادی از سوی خودروسازان جهت افزایش قیمت محصولات در کمیسیون صنایع و معادن مطرح نشده است، در صورت مطرح شدن نیز باید به صورت کارشناسی تاثیر نرخ ارز در محصولات بررسی شود، گفت: خودروسازان طی سال‌های اخیر به قیمت دلخواه در بازاری انحصاری با پول و جان مردم بازی کرده‌اند.

خودروسازان مدیریت خود را اصلاح کنند

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: خودروسازان باید سیستم مدیریت خود را اصلاح و با منطق و کار کارشناسی مطالب و پیشنهادات خود را ارئه کنند./
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: