کد خبر: ۱۴۰۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - 18 August 2018
بانکداری ایرانی ـمجمع عمومی سالانه بیمه کارآفرین بدون تقسیم سود و پاداش هیات مدیره در 27 مرداد 97 برگزار و صورت‌های مالی سال 96 شرکت به تایید سهامداران شرکت رسید.
 
بانکداری ایرانی  ـ مجمع عمومی سالانه بیمه کارآفرین بدون تقسیم سود و پاداش هیات مدیره در 27 مرداد 97 برگزار و صورت‌های مالی سال 96 شرکت به تایید سهامداران شرکت رسید. 

به گزارش بانکداری ایرانی  ، مجمع عمومی شرکت بیمه کارآفرین بعد از دو نوبت تنفس ، سرانجام در روز شنبه مورخ 27 مراد 97 با حضور حداکثری سهامداران و اعضای هیات رئیسه شرکت و نمایندگان بازرسان قانونی و سازمان بورس  برگزار شد.

در ابتدای جلسه رافع، مدیر مدیرمالی شرکت از وضعیت مالی شرکت توضیحاتی ارائه کردند. بنا به گفته مجید رافع؛ سرمایه شرکت 1750 میلیارد ریال معادل 175 میلیارد تومان  و شرح سهامداران عمده بانک کارآفرین عبارت از  20 درصدگروه مالی مهر آیندگان 3 درصد ،  3 درصد سرمایه گذاری بانک کارآفرین ، 2 درصد شرکت تضمین ، یک درصد شرکت جهان پارس ، 5 درصد سایر اشخاص حقوی و66 درصد اشخاص حقیقی است.

رافع افزود: جمع دارایی های شرکت 29 هزار و 292 میلیارد ریال و جمع حقوق صاحبان سهام 2 هزار و 11 میلیارد ریال جمع بدهی ها 27 هزار و 280 میلیارد ریال است. ذخایر بیمه بالغ بر 23 هزار و 15 میلیارد ریال است که از این مقدار  20 هزار  و 872 میلیارد  و مابقی به سایر ذخایر اختصاص  دارد. 

مدیر مالی شرکت در ادامه عنوان کرد: درآمد سرمایه گذاری بالغ بر 2هزار و 31 میلیارد ریال است که نسبت به سال گذشته 26 درصد رشدداشته است. 

او  افزود: مجمع پورتفوی بیمه کارآفرین در سال 96 بالغ بر 8 هزار و 359 میلیارد ریال بوده که بیشترین سهم آن یعنی 53 درصد آن به بیمه عمر و زندگی تعلق داشته است .  این شرکت در سال 96 کاهش چشمگیری در بخش بیمه شخص ثالث داشته و تنها 18 درصد از پرتفو را به خود اختصاص داده  که در نهایت سبب افزایش نسبت خسارت در این رشته شده است. این شرکت برای افزایش بهروری در این حوزه با انعقاد قراردادهای حقوقی در صدد رشد کیفی بیمه شخص ثالث است.  مجموع سرمایه گذاری های شرکت 14 هزار و 598 میلیارد ریال بوده که  11 هزار و 804 میلیارد ریال از محل ذخایر زندگی بوده 2 هزار و 794 میلیارد ریال نیز مربوط به سایر منابع بوده است و  در سال 96 بود. 

مدیرمالی شرکت در خصوص سود شرکت گفت: تخصص سود پیشنهادی  بر اساس ماده 90 اصلاحی قانون تجارت ،  مبنی بر 10 درصد سود خالص معادل 1212 میلیون ریال است.

رافع در خصوص نیروی انسانی شرکت اظهارکرد: نیروی شرکت  759 نفر هستند. همچنین شبکه فروش بیمه کارآفرین دارای  61 شعبه فعال و 1744 نمایندگی عمر است  و  سیاست شرکت افزایش فروش از طریق سیستم اینترنتی است. 

در ادامه جلسه،  آقای علی آزاد  در خصوص سرمایه گذاری های بیمه عمراعلام کرده است که در نقاط مختلف کشور سرمایه گذاری هایی زیادی کرده ایم که ارزش افزوده آن  بسیار بالاست . به عنوان مثال یک واحد 50 متری در پایین میدان ونک خریداری شده که ارزش افزوده آن  بیش از 50 میلیارد تومان است و علاوه بر این  در شهرهایی مانند زنجان نیز سرمایه گذاری های خوبی صورت گرفته است که برای اینکه سود بی کیفیت نشان ندهیم در حال حاضر در صورتهای مالی سود شناسایی نکردیم. 

در پایان ، آقای آزاد  در پایان اعلام کرده است که سودی برای سهامداران تقسیم نشده و بر همین اساس  پاداشی هم بین هیات مدیره تقسیم نشده است. روزنامه اطلاعات و به عنوان روزنامه کثیرالانتشار انتخاب شد. 

گفتنی است ضرابی مدیر عامل شرکت بیمه کارآفرین در حضور سهامداران به ارایه گزارش عملکرد خود در 15 سال  پرداخت و گفت : بیمه کارآفرین تاکنون 4700 میلیارد تومان حق بیمه گرفته و در مقابل 1800 میلیارد تومان خسارت از سوی شرکت  پرداخت شده و زمانی این اتفاق افتاد که هنوز کسی شرکت را نمی شناخت. شرکت کارآفرین تاکنون 10 جایزه بین المللی دریافت کرده و تنها شرکتی بوده که از وزارت دارایی  در بین صنعت بیمه خصوصی و دولتی جایزه دریافت کرده است . 

مدیر عامل بیمه کارآفرین در ادامه افزود : شرکت توانست با دریافت 411 میلیارد تومان حق بیمه دریافتی نزدیک به 710 هزار نفر خسارت درمان پرداخت کند و 914 میلیارد تومان حق بیمه شخص ثالث دریافت شده و 200 هزار حادثه رانندگی پوشش خسارت داده شده و شرکت بیمه کارآفرین در سال های 82 تا 96 ،مبلغ  161 میلیارد تومان سود پرداخت کرده  و75  میلیارد تومان هم ارزش افزوده تجدید ارزیابی شده است.

وی همچنین خاطر نشان کرد:بیمه کارآفرین 1200 میلیارد تومان در بانک های مطمئن کشور سپرده گذاری کرده و تنها 330 میلیارد تومان آن در بانک کارآفرین بوده است. 


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: