کد خبر: ۱۴۰۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - 15 August 2018
یک مقام مسئول از انتشار اوراق ۱۲ هزار میلیارد ریالی اجاره سهام خبر داد و گفت: اوراق صکوک اجاره با نرخ سود ۱۹ درصد در فرابورس ایران منتشر شد.
یک مقام مسئول از انتشار اوراق ۱۲ هزار میلیارد ریالی اجاره سهام خبر داد و گفت: اوراق صکوک اجاره با نرخ سود ۱۹ درصد در فرابورس ایران منتشر شد.

به گزارش فرابورس، سعید بداغی در خصوص  انتشار اوراق ۱۲ هزار میلیارد ریالی اجاره سهام  گفت: امروز سه‌شنبه اوراق صکوک اجاره سهام با نرخ سود (کوپن) ۱۹ درصد از سوی شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی در فرابورس ایران منتشر شد.

 وی ادامه داد: این اوراق، سه‌ساله بوده و سود آن هر شش ماه یکبار به حساب دارندگان واریز می‌شود. تعهد پذیره‌نویسی و بازارگردانی آن بر عهده تامین سرمایه‌های امین، تمدن، نوین و سپهر خواهد بود.

این مقام مسئول اشاره کرد: از جمله ویژگی‌های این اوراق شکل‌گیری همکاری مؤثر بین چهار شرکت تامین سرمایه با محوریت امین است که این امر موجب هم‌افزایی بین این نهادهای مهم بازار سرمایه و الگویی برای خدمت‌رسانی بهتر به صنایع و نهادهای کشور است. ویژگی دیگر این اوراق حرکت به سمت کاهش وابستگی اوراق بدهی به تضامین بانکی است که قدمی مهم در کاهش هزینه‌های تأمین مالی و تسهیل انتشار اوراق محسوب می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا اوراق دیگری نیز به زودی منتشر می‌شود، گفت: به زودی تأمین مالی ۲۰۰۰ میلیارد ریالی برای صنعت فولاد توسط تأمین سرمایه امین انجام خواهد شد.

بداغی در پایان، همکاری و همراهی مجموعه سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت مدیریت دارایی مرکزی، فرابورس ایران و کنسرسیوم تأمین سرمایه‌ها در به ثمر رسیدن انتشار اوراق مذکور را بسیار مؤثر و کلیدی دانست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: