کد خبر: ۱۴۰۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۴ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - 13 August 2018
بانکداری ایرانی ـ آخرین گزارش بانک قرض‌الحسنه رسالت در روزهای اخیر منتشر شده و نشان داده است که زیان انباشته تبدیل به سود شده و از بحران خارج شده است.
بانکداری ایرانی  ـ  آخرین گزارش بانک قرض‌الحسنه رسالت در روزهای اخیر منتشر شده و نشان داده است که زیان انباشته تبدیل به سود شده و از بحران خارج شده است. 

در این دوره گزارش‌شده ،  این بانک 500 میلیارد ریالی، سود خالصی با رشد 82 درصدی را ثبت کرده و از رقم 164 میلیارد ریالی در دوره قبل از آن به 298 میلیارد و 967 میلیون ریال در دوره گزارش دهی رسیده است.

بر اساس سود خالص محقق شده ؛ به هر یک از 500 میلیون سهام بانک 598 ریال سود  در نظر گرفته شده است که با توجه به رقم  329 ریالی دوره قبل بیش از 82 درصد در سودآوری سود داشته است.

جمع در آمد بانک قرض الحسنه رسالت، در این دوره گزارش دهی که متعلق به سه  ماهه نخست سال 96 است بیش از یک هزار و 195 میلیارد ریال است. 

کل هزینه بانک در این دوره 896 میلیارد ریال بوده که نسبت به دوره قبل با وجود افزایش درآمد تفاوتی نداشته و ثابت باقی مانده است.

تسهیلات بانک قرض الحسنه رسالت در این دوره 58 هزار و 842 میلیاردریال بوده که نسبت به دوره قبل تفاوت چندانی نداشته است. 

مجموع سپرده های بانک در این دوره سه ماهه نست سال 96 معادل 94 هزار و 231 میلیارد ریال بوده که تفاوت معناداری در این سرفصل را شاهد نبودیم.
سپرده های دیداری بانک حدود 14هزار و 762 میلیارد ریال و سپرده  پس انداز نیز 79 هزار و 468  میلیارد ریال است. 

بانک رسالت  به بانک مرکزی بدهی نداشته ولی بدهی به بانک ها 5هزار و 280 میلیارد ریال است که نسبت به دوره قبل 93  درصد رشد داشته است. 

مطالبات از بانک مرکزی 9هزار و 731 میلیارد ریال است که به نوعی می تواند رقم 11 درصدی سپرده قانونی بانک نزد بانک مرکزی باشد که نشان از پایین بودن ریسک بانک  و امنیت سپرده سرمایه گذاران دارد. مطالبات از سایر بانک‌ها نیز رقم 2هزار و 217 میلیارد ریال شده است. 

نماد بانک قرض الَحسنه رسالت به نام «وسالت» در بازار پایه «ب» فرابورس فعال بوده که اخیرا به دلیل عدم برگزاری مجمع عمومی سالانه در بورس متوقف بوده و سهام آن دادوستد نمی شود. 
ً
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: