کد خبر: ۱۴۰۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۶ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - 11 August 2018
سخنگوی شورای نگهبان خبر خوشی به اقتصاد ، بورس صنعت بانکداری و ... داد که مربوط به تایید لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم است.
سخنگوی شورای نگهبان خبر خوشی به اقتصاد ، بورس صنعت بانکداری و ... داد که مربوط به تایید لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم است.
 در حالی با عدم تایید لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم، نگرانی ها از اعمال دوباره تحریم های اروپا افزایش یافته بود که عباسعلی کدخدایی امروز خبر خوشی به اقتصاد ، بورس صنعت بانکداری و ... داد و در جلسه با خبرنگاران اعلام کرد: لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم به تایید شورای نگهبان رسید و عدم مغایرت لایحه فوق با شرع و قانون اساسی مشخص شد.

وی با بیان اینکه طرح یک فوریتی اصلاح قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان یک نوبت در شورای نگهبان بررسی شده،افزود: لازم است جمع بندی نهایی داشته باشیم، سعی می کنیم تا پایان وقتی که قانونا در اختیار داریم نظر شورای نگهبان را اعلام کنیم.

براساس این گزارش، کارگروه ویژه اقدام مالی معروف به FATF که یکی از نهادهای نظارت بر برجام بوده و وظیفه بررسی‌ وضعیت قوانین مبارزه با پول‌شویی در بازارهای مختلف مالی جهان را دارد، اوایل تیر 4 ماه دیگر ایران را از خارج فهرست سیاه نگه داشت و تعلیق اقدامات تقابلی را تمدید کرد.

این تصمیم در پی مصوبه 20 خرداد مجلس مبنی بر مسکوت ماندن دو ماهه بررسی الحاق ایران به FATF گرفته شده بود تا نتیجه مذاکرات ایران با اروپا مشخص شود.

ایران برای اولین بار از سال 2009 ، وارد این فهرست سیاه شد و در کنار کره شمالی قرار گرفت اما پس از تصویب قانون "مبارزه با تامین مالی تروریسم" در بهمن 94 توسط مجلس، FATF در تیر 95 اقدام به تعلیق درخواست اقدامات مقابله ای علیه ایران کرد. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: