کد خبر: ۱۴۰۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - 09 August 2018
بانکداری ایرانی ـ مدیرعامل پست بانک گفت: دولت و جریان اقتصادی کشور باید نقدینگی و سپرده های مردم را به سمت بازار سرمایه و نیز تولید و صنعت هدایت کند.
بانکداری ایرانی  ـ  مدیرعامل پست بانک گفت: دولت و جریان اقتصادی کشور باید نقدینگی و سپرده های مردم را به سمت بازار سرمایه و نیز تولید و صنعت هدایت کند. 

خسرو فرحی در گفتگو با خبرنگار بانکداری ایرانی در پاسخ به این سئوال که پست بانک برای مقابله با تحریم ها چه برنامه ای دارد گفت: این سئوال را در دو بخش با موضوع فرآیندها در حوزه داخلی و خارجی می توان پاسخ گفت. در بخش داخلی با تامین منابع مورد نیاز و نیز منابع خرد به ویژه در روستاها و شهرهای کوچک، حمایت از تولید و اشتغال در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی، توجه به ظرفیت های داخلی می توان تحریم ها را کم اثر کرد. ضمن اینکه بانک می کوشد فعالیت هایش را با همکاری صندوق توسعه ملی و سایر دستگاه ها گسترش و توسعه دهد. 

وی ادامه داد: بخش دوم مربوط به مسائل ارزی می شود. در حال حاضر با شرایط به وجود آمده ظرف دو سه روز گذشته در مسائل ارزی کشور به سمتی می رود که در این بخش نیز دسترسی به منابع ارزی وجود داشته و ثبات در بازار ارز حاکم خواهد شد. بانک  هم کماکان نیازهای ارزی متقاضیان را از طریق شبکه کارگزاری یا روابط بین المللی و پیمان های دو جانبه و چند چانبه تامین می کند. 

فرحی تاکید کرد هنوز تحریم ها در حوزه بانکی در کشور اعمال نشده و فعلا تغییر و مشکلی در روابط بانکی و خارجی وجود ندارد. 

مدیرعامل پست بانک در پاسخ به این سئوال که آیا ضرورت دارد که نرخ سود بانکی افزایش پیدا کند یا خیر گفت: شرایط فعلی کشور به ثبات در تامین منابع برای طرح ها و پروژه ها نیاز دارد و فکر نمی کنم به شوک دیگری احتیاج داشته باشیم. اگر بتوانیم جاذبه هایی را برای هدایت پول و سپرده های مردمی به سمت بازار سرمایه و بخش تولید و صنعت ایجاد کنیم، این دو بخش بیش از پیش تقویت می شوند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: