کد خبر: ۱۴۰۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - 09 August 2018
مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان از انتشار ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان اوراق شرکتی تا پایان سال خبر داد.
 مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان از انتشار ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان اوراق شرکتی تا پایان سال خبر داد.

علی تیموری شندی در یک نشست خبری با اعلام این مطلب گفت: از این میزان حدود یک هزار میلیارد تومان اوراق برای تامین مالی در حوزه مخابرات است که از اواخر سال گذشته مراحل انتشار آن آغاز شد؛ اما به‌دلیل محدودیت‌هایی به تاخیر افتاد که به زودی منتشر خواهد شد. وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تامین مالی در بازار صورت گرفته، گفت: ۵۰ درصد از این میزان توسط تامین سرمایه لوتوس پارسیان انجام شده است. 

تیموری با تاکید بر تنوع ابزارهای تامین مالی شرکت افزود: در حال حاضر ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تعهد بازارگردانی در بخش‌های مختلف داریم که ۵۰ درصد از این تعهدات مربوط به یک سال اخیر است. وی پیش‌بینی کرد که تامین سرمایه لوتوس پارسیان امسال رکورد تامین مالی برای بنگاه‌ها و انتشار اوراق شرکتی را بشکند. تیموری همچنین با اشاره به تنوع اوراق گفت: امسال در حوزه‌های مختلف از جمله بخش دولت، خودرو، ICT، سلامت و انرژی اوراق منتشر خواهیم کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر مدیریت ۱۰ صندوق با تامین سرمایه لوتوس است، افزود: صندوق طلای لوتوس به‌عنوان نخستین صندوق کالایی شرکت و با در نظر گرفتن افت‌و‌خیزهای بازار در حال حاضر ۱۶۴ درصد بازدهی برای سهامداران داشته است. 

حجم معاملات این صندوق از ابتدای سال یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان با خرید و فروش ۴۰۰ هزار سکه بوده است. وی درباره مزایای صندوق های طلا با اشاره به امکان نقدشوندگی بالای این صندوق‌ها گفت: سرمایه‌گذاران این صندوق‌ها با ریسک‌های بازار نقدی یا نگرانی نبود مشتری همراه نیستند.

 وی همچنین افزود: نگهداری سکه و طلا به ‌صورت فیزیکی با مشکلات زیادی برای سرمایه‌گذار همراه است. تیموری مدیریت حرفه ای دارایی مردم در صندوق‌ها را از دیگر مزایای این صندوق‌ها دانست. وی همچنین سهولت در ورود و خروج سرمایه‌گذاران به صندوق های طلا را از دیگر ویژگی‌های این صندوق‌ها ذکر و اضافه کرد: با استفاده از ظرفیت این صندوق‌ها می‌توان تامین مالی معادن طلا را انجام داد. وی در ادامه همچنین به برنامه‌ریزی برای تاسیس صندوق ارز اشاره کرد و افزود: به‌رغم اینکه قانون جدید برنامه ششم از ایجاد ابزارهای جدید ممانعت کرد، اما امیدواریم با تصمیمات جدید بانک مرکزی شاهد تحولات زیادی باشیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: