کد خبر: ۱۳۹۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۴ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - 08 August 2018
بانکداری ایرانی ـ یکی از ابزارهای جدید در دنیای بانکداری که در کلیه پرداخت‌های خرد روزانه اعم از خریدهای روزانه از مراکز خرید گرفته تا حمل و نقل و غیره قابل استفاده است کیف پول الکترونیک است.
بانکداری ایرانی    ـ یکی از ابزارهای جدید در دنیای بانکداری که در کلیه پرداخت‌های خرد روزانه اعم از خریدهای روزانه از مراکز خرید گرفته تا حمل و نقل و غیره قابل استفاده است کیف پول الکترونیک است.

این محصول جدید از سوی برخی از بانک های کشور مطرح شده است و برخی از آنها در این حوزه موفق عمل نکردند. 

اما مهمترین هدف انها ارائه سرویس‌های پرداخت‌های الکترونیک در بستری امن و سریع به دارندگان کیف پول است در واقع مهم‌ترین هدف کیف پول امکان انجام پرداخت‌های خرد به صورت سریع و حذف مشکلات در دسترس نبودن پول خرد است.

این ابزار در حوزه حمل و نقل عمومی (مترو، اتوبوس، تاکسی و دوچرخه …)، حوزه‌های خدمات بین شهری (قطار، اتوبوس‌های بین شهری، عوارض بین شهری و …)، حوزه‌های خدمات پارک و پارکینگ (حاشیه خیابان‌ها (پارکومترها)، پارکینگ‌های عمومی، پارکینگ‌های اختصاصی، ترمینال‌ها، سینما، مراکز خرید، کتابخانه‌ها و …)، حوزه‌های فرهنگی (تاتر، سینما، نمایشگاه‌ها، کتابخانه‌ها و …) ، حوزه‌های تفریحی و ورزشی (استخرها، سالن‌های ورزشی، پیست‌های تفریحی و …)، مراکز خرید خرد (دکه‌های روزنامه فروشی، سوپر مارکت‌ها، نانوائی‌ها و …) قابل استفاده است. 

بانک ملت؛ نخستین بانک صادرکننده عملیاتی کیف پول 

از سال‌های گذشته بانک‌های زیادی در این حوزه تلاش کردند اما بانک ملت، نخستین بانکی بود که به صدور کارت‌های هوشمند و کیف پول الکترونیکی روی آورد. این بانک از دو دهه قبل در این حوزه فعال شد و طی اقدامی ،  در اواسط دهه ۷۰ کارت‌های مغناطیسی مشتریانش را جمع‌آوری و به جای آن کارت هوشمند بانکی صادر کرد؛ این کارت به مانند امروز  کیف پول نبود اما کارتی که برای صاحبانش حکم کیف پول هم داشت.

کیف پول الکترونیکی سامانه همراه پلاس ملت

بر همین اساس و  در راستای ارایه محصولات نوآورانه در حوزه ابزارهای پرداخت الکترونیک و با هدف جلب رضایت مشتریان و حل مشکلات و معضلات حوزه پرداخت خرد، بانک ملت خدمات جدید کیف پول الکترونیکی در سامانه همراه پلاس ملت را پیاده‌سازی کرد.

هدف این کیف پول الکترونیکی، جایگزینی مناسب برای پول‌خرد در مراودات مالی روزمره مشتریان است که از طریق این خدمت جدید مشتریان می‌توانند ضمن برخورداری از امکان شارژ و دشارژ کیف پول، از طریق اسکن بارکد دوبعدی (QR) و شماره تلفن همراه دارنده کیف پول مقصد، نسبت به انتقال وجه کیف به کیف اقدام نمایند. 

این خدمت که از طریق سامانه همراه بانک ملت‏‏‏-نسخه جدید(نسخه 1.1.7 اندروید و نسخه 1.0.8 iOS) ارایه می‌شود، به مشتریان این امکان را می دهد که پرداخت¬های خرد خود را با سرعت و سهولت (بدون نیاز به وارد کردن شماره کارت، رمز دوم، CVV2) انجام دهند. 


ویژگی‌های کیف پول الکترونیکی ملت 

پول کیف بانک ملت دارای خصوصیاتی است که می تواند همه حوزه های خدمات رسانی اعم از حمل و نقل عمومی ،خدمات بین شهری ، حوزه‌های خدمات پارک و پارکینگ، پارکینگ‌های عمومی، پارکینگ‌های اختصاصی، ترمینال‌ها، سینما، مراکز خرید، کتابخانه‌ها و  حوزه‌های فرهنگی، حوزه‌های تفریحی و ورزشی ، مراکز خرید خرد ماننددکه‌های روزنامه فروشی، سوپر مارکت‌ها، نانوائی‌ها و …) قابل استفاده است. 

ویژه گی اصلی این کیف پول عبارت از 

-امکان بهره‌برداری از خدمات کیف پول الکترونیکی توسط عموم هموطنان بدون نیاز به فعالسازی سامانه همراه بانک ملت( مشتریان بانک ملت و مشتریان فاقد حساب نزد بانک ملت)
-قابلیت افزایش اعتبار کیف پول از طریق کلیه کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب به صورت لحظه‌ای تا سقف دو میلیون ریال
-
انتقال وجه از یک کیف به کیف پول سایر افراد به صورت آنی و از دو روش ذیل: الف) با اسکن بارکد دو بعدی ایجاد شده توسط انتقال دهنده وجه به وسیله تلفن همراه گیرنده وجه . ب ) با استفاده از شماره موبایل دارنده کیف پول مقصد

-دسترسی به ریز گردش کیف پول با قابلیت نمایش محل جغرافیایی (Location) انجام تراکنش 
-امکان انتقال مانده کیف پول به حساب بانکی برای مشتریان بانک ملت به صورت آنی و برای مشتریان سایر بانک ها مطابق با سیکل های واریز حواله پایا

- امکان استفاده از کیف‌پول توسط تمامی صاحبان کسب و کار به عنوان گیرنده وجه تسهیل پرداخت‌های خرد مانند پرداخت کرایه تاکسی و حل مشکل پول خرد

در نهایت؛
در نهایت این ابزار می تواند امنیت را برای مصرف کنندگان به ارمغان آورد و سرعت خدمات را افزایش دهد و اینکه راه به سوی فردای مدرن برای شهروندان باز می کند. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: