کد خبر: ۱۳۹۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۷ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - 30 July 2018
بازیگر سینمای فرانسه که در صحنه‌های بین‌المللی کاملا شناخته شده است، در ۸۷ سالگی از سینما کناره گرفت.

بازیگر سینمای فرانسه که در صحنه‌های بین‌المللی کاملا شناخته شده است، در ۸۷ سالگی از سینما کناره گرفت.

به گزارش لوموند، ژان لویی ترنتینیان برنده جایزه بهترین بازیگر جشنواره فیلم کن در سال ۱۹۶۹ و برنده جایزه سزار بهترین بازیگر ۲۰۱۳ برای فیلم «عشق» به سرطان پروستات مبتلا شده است.

بازیگر «عشق» درحال نبرد با سرطان +عکس

 

ترنتینیان که پنج بار نامزد دریافت جایزه سزار شده یک کارنامه غنی بازیگری دارد. وی که در فیلم‌هایی، چون «و خدا زن را آفرید» ساخته روژه وادیم، «آدمکشان کوپه» ساخته کوستا گاوراس، «یک مرد و یک زن» ساخته کلود للوش، «گوزن‌های ماده» ساخته کلود شابرول، «مردی که دروغ می‌گوید» ساخته آلن رب گریه که جایزه خرس نقره‌ای برلین را برای بهترین بازیگر برایش به ارمغان آورد، «زد» ساخته کوستا گاوراس برنده بهترین بازیگر فیلم جشنواره کن، «همرنگ جماعت» ساخته برناردو برتولوچی، «سه رنگ: سرخ» ساخته کریشتوف کیشلوسکی و «عشق» ساخته میشاییل هانکه برنده جایزه فیلم اروپا برای بهترین بازیگر مرد ظاهر شد، اعلام کرد دیگر در سینما بازی نمی‌کند.

این چهره ۸۷ ساله سینمای فرانسه در گفتگویی اعلام کرد از سرطان پروستات در رنج است و برای همین از بازی در فیلم بعدی برونو دومان انصراف داده است.

وی گفت: به این فیلم علاقه داشتم، اما از نظر فیزیکی آمادگی‌اش را ندارم. دیگر نمی‌توانم تنهایی حرکت کنم و لازم است مدام یک نفر در کنارم باشد.

این بازیگر مرد که در نقش بیش از ۱۶۰ شخصیت در سینما و تئاتر فرانسه ظاهر شده آخرین بار در فیلم «پایان خوش» میشاییل هانکه در سال ۲۰۱۷ بازی کرد.

وی گفت: من با این بیماری مبارزه نمی‌کنم بلکه می‌گذارم کارش را بکند. دکتری هم پیدا کردم که که روش جدیدی را دنبال می‌کند. من شیمی تراپی نمی‌کنم حتی اگر ضرورت داشته باشد.

ترنتینیان که سال ۲۰۰۳ دخترش را از دست داد، با بازی در فیلمی از کلود للوش با عنوان «یک مرد و یک زن» در سال ۱۹۶۶ به شهرت رسید.

امانوئل ریوا دیگر بازیگر فرانسوی فیلم «عشق» که در نقش همسر ترنتینیان بازی کرده بود، یک سال و نیم پیش در ۸۹ سالگی درگذشت

مهر

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: