کد خبر: ۱۳۹۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۰ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - 28 July 2018
بانکداری ایرانی ـ تیرماه هر سال، پایان مهلت برگزاری مجامع شرکت‌هایی است که سال مالی خود را پایان اسفند هر سال در نظر گرفته‌ و باید تا این تاریخ سهامداران را از عملکرد خود مطلع سازند.
بانکداری ایرانی ـ تیرماه هر سال، پایان مهلت برگزاری مجامع شرکت‌هایی است که سال مالی خود را پایان اسفند هر سال در نظر گرفته‌ و باید تا این تاریخ سهامداران را از عملکرد خود مطلع سازند.

در سال‌های اخیر بانک‌ها با مشلات زیادی روبرو شدند و بسیاری از آنها نتوانستند نظر سهامداران خود را جلب کنند . کاهش درآمد، افزایش زیان و ثبت زیان انباشته بالا  از جمله مشکلات بانک ها بودند  که دردسرهایی را برای سهامداران بوجود آوردند. 

بانک‌های بزرگی که در دو سال گذشته با این درد سرها مواجهه شده ونماد آنها در بازار سرمایه متوقف شده و  صدای سهامداران خود را درآوردند.

تاجایی که قرار بود این بانک ها  در روز یکشنبه 30 تیر 97 مجامع خود را برگزار کنند که این مجامع لغو شد و سهامداران این بانک‌ها دوباره در وضعیت سال 95 قرار گرفته اند. دلیل اصلی لغو جلسات این بانک ها را می توان به ضعف در صورتهای مالی انها ربط داد؛ هرچند باید زیان چندمیلیاردی را نیز باید به آن افزود. 

در مقابل ،  برخی از بانک‌ها با این مشکلات روبرونشده و در اوج بحران بانکی که از سال 95 شروع شد همچنان وضعیت مناسبی داشتند یکی از این بانک‌ها که دردسری را برای سهماداران  خود بوجود نیاورد بانک سینا بود. 

بانک سینا که طی در روز یکشنبه  31 تیر97 مجمع مجمع عممی عادی سالیانه خود رابا حضور 90 درصد از سهامدارن ؛  برای بررسی و تایید صورتهای مالی سال 96  برگزار کرد؛ توانست در سال 96 بیش از 698 میلیارد ریال سود خالص محقق کند. بر اساس این سود خالص، به هر سهم 70 ریال سود اختصاص یافته که طبق قانون تجارت از این میزان ، 29 ریال بین سهامداران تقسیم شد. 

دریافت و پرداخت بانک سینا در سال 96 

بانک سینا در سال 96 بر اساس صورتهای مالی منشره ؛ عملکرد مناسبی در زمینه سپرده گیری و تسهلات داشت. 

بر اساس این گزارش،  مجموع سپرده های  این بانک در مقایسه با سال قبل از آن 7.3 درصد رشد را نشان می دهد.

همچنین عملکرد این بانک در زمینه اعطای تسهیلات متنوع به بخش های مختلف اقتصادی نیز مناسب بود و رشد 7 درصدی داشته است. علاوه بر این،   از محل سپرده های قرض الحسنه تعداد ۷۰۰۰ فقره وام ازدواج و به ۱۰۲۲ طرح اشتغالزا نیز تسهیلات با نرخ سود پایین اعطا شده است.

فعالیت‌های  بانک برای افزایش سود عملیاتی 

بانک سینا در سال گذشته اقداماتی انجم داده است که در بلند مدت سود عملیاتی بانک را افزایش میدهد این بانک  نسبت به گسترش فعالیت های بین المللی با تاکید بر پروژه احداث شعبه در مونیخ آلمان از طریق همکاری با موسسه حسابرسی بین المللی KPMG، افزایش و افتتاح 20 حساب نزد بانک های خارجی در 13 کشور، افزایش و برقراری رابطه کارگزاری با 25 بانک خارجی در 21 کشور، راه اندازی و آموزش برنامه نرم افزار جامع عملیات ارزی تهیه شده از سوی شرکت MISYS، اخذ مجوز برای کلیه شعب و پیاده سازی سامانه ارزیابی متوازن (BSC) اقدام کرده است. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: