کد خبر: ۱۳۸۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - 25 July 2018
بانکداری ایرانی ـ بیمه رازی صورت‌های مالی سال 96 را منتشر کرده و نشان داد که با ذخیره‌گیری بالا و طبق استانداردهای بیمه مرکزی، امنیت شرکت را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.
بانکداری ایرانی ـ بیمه رازی صورت‌های مالی سال 96 را منتشر کرده و نشان داد که با ذخیره‌گیری بالا و طبق استانداردهای بیمه مرکزی،  امنیت شرکت را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. 

به گزارش بانکداری ایرانی ، در سال‌های اخیر موضوع ذخیره‌گیری شرکت‌های بیمه به یکی از مسائل مهم این صنعت تبدیل شده است. برخی از شرکت ها با عدم رعایت ذخیره‌گیری بر اساس آیین نامه‌های شرکت بیمه شرکت را با ریسک در بلند مدت مواجهه کرده و سبب اعتراض بیمه مرکزی شده‌اند. بر همین اساس از سال 95 بیمه مرکزی سخت‌‌گیری‌هایی را اعمال کرد. 

وضعیت بیمه رازی در سال 96 نشان میدهد که شرکت در زمینه ذخیره‌گیری  اقدامات موثری انجام داده و تونست ریسک شرکت را به میزان قابل توجهی کاهش دهد که در بلند مدت می تواند شرکت را به عنوان یکی از قدیمی ترین و کم ریسک ترین شرکت بیمه ایرانی از آن یاد کرد. 

این شرکت در سال 96 به میزان 15 تا 22 درصد به ذخایر خود افزوده و دستورالعمل های بیمه مرکزی را برای امن کردن شرکت اجرا کرده است. 

ذخیره حق بیمه بیمه رازی با 15 درصد افزایش در سال 96 به رقم چهار هزار و 320 میلیارد ریال رسید . بیمه ذخیره خسارت معوق شرکت نیز با افزایش 22 درصدی به رقم یک هزار و 783 میلیارد ریال رسید. 

بر اساس این گزارش در سال 96 ، حق بیمه صادره بیمه رازی، بالغ بر هشت هزار و 405 میلیاردریال بود که بر این اساس بیش از هفت هزار و 842 میلیارد ریال درآمد کسب کرده که در مقایسه با سال قبل رشد 10 درصدی را تجربه کرده است. 

خسارت پرداختی این شرکت در سال گذشته بیش از شش هزار و 390 میلیارد ریال بوده که نسبت  به سال قبل 9 درصد افزایش داشته است. 

سود خالص شرکت 218 میلیون ریال بوده که در مقایسه با سال قبل با رقم 186 میلیارد ریال کاهش چشم گیری داشته است. 

شرکت دو هزار میلیاردی بیمه رازی در سال گذشته سود انباشته سال 95 را به زیان انباشته 38 میلیارد ریالی تبدیل کرده است هرچند که جمع حقوق صاحبان سهام شرکت به سه هزار و 283 میلیارد ریال رسید. 

بر اساس ترازنامه شرکت ، میزان مطالبات شرکت از بیمه گذاران 33 درصد رشد داشته و به مبلغ هفت هزار میلیارد ریال رسید و در مقابل بدهی به بیمه گذاران 75 درصد افزایش بافته است .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: