کد خبر: ۱۳۸۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - 24 July 2018
فلفل دلمه‌ای یکی از گیاهان خوش خاصیتی است که به رنگ‌، شکل، اندازه و طعم‌های مختلف وجود دارد. فلفل‌های دلمه‌ای سبز، زرد، نارنجی، قرمز و حتی بنفش می‌توانند یک جزء خوب و موثر در سالاد یا کنار بشقاب غذا باشند.
در حالی که فلفل‌های دلمه‌ای ترد و ملایم هستند، اما فلفل‌های تند مانند هالوپینو باعث سوزش زبان و گرما در دهان می‌شوند. این نوع فلفل‌ها حاوی مقادیر مختلف "فیتوشیمیایی” هستند که مسئول تندی در این نوع فلفل‌ها است.

همچنین "کپسایکوئید”های موجود در فلفل دارای مزایای فراوانی برای قلب ما هستند. برای مثال افرادی که از ادویه‌ها در غذاهای خود استفاده می‌کنند – به خصوص فلفل چیلی – تمایل به خوردن نمک کمتری دارند و فشار خون متعادلی دارند. کپسایکینوئید‌ها همچنین ممکن است ارزش کلسترول و عملکرد رگ‌های خونی را بهبود ببخشند.

ارزش غذایی: یک فلفل دلمه‌ای متوسط حاوی تقریبا 30 کالری و سرشار از ویتامین‌ها A و C است.
همچنین فلفل دلمه‌ای حاوی طیف وسیعی از آنتی اکسیدان‌ها است که خطر بیماری قلبی عروقی را تا درصد بالایی کاهش می‌دهد.

دستورالعمل آسان: یک فلفل دلمه‌ای کوچک بردارید و آن را به صورت طولی از وسط نصف کنید. سپس دانه‌ها و قسمت سفید رنگ درون فلفل را در بیاورید. یکی از نیمه‌ها را برداشته و درون آن را حمص( نخود پخته له‌شده با روغن زیتون، آب لیمو ترش، نمک، سیر ) پر کنید. در صورت تمایل می‌توانید مقداری پودر فلفل چیلی نیز به آن اضافه کنید.
برچسب ها: فلفل دلمه ای ، فلفل ، نمک
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: