کد خبر: ۱۳۸۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۲۹ تير ۱۳۹۷ - 20 July 2018
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: از ابتدای پارسال تاکنون، 4 بانک به تعهدات خود در زمینه پرداخت تسهیلات به مددجویان این نهاد حمایتی عمل نکرده اند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: از ابتدای پارسال تاکنون، 4 بانک به تعهدات خود در زمینه پرداخت تسهیلات به مددجویان این نهاد حمایتی عمل نکرده اند.

به گزارش ایرنا، سید پرویز فتاح شامگاه چهارشنبه در آیین امضای تفاهم نامه همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و استانداری فارس برای ساخت 2 هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان در این استان افزود: رئیس جمهوری نیز از این وضعیت رضایت ندارد. 

وی در ادامه همکاری استانداری‌ها برای حل مشکل بلوکه شدن سهم مددجویان کمیته امداد در بانک‌ها را خواستار شد.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اختصاص یک و نیم میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و محروم کشور گفت: از ابتدای پارسال تاکنون نیمی از این مبلغ به بانک های عامل تخصیص یافته است و حال آن که تاکنون چهار بانک به تعهدات خود در زمینه پرداخت تسهیلات از محل این منابع عمل نکرده اند. 

فتاح گفت: این در حالی است که قیمت دلار دولتی از سه هزار و 800 تومان به چهار هزار و 200 تومان افزایش‌یافته و تفاوت قیمت ارز در بازار دولتی نسبت به سال گذشته قابل‌توجه است.
این مقام مسئول به نام این بانک ها اشاره نکرد. 

رئیس کمیته امداد امام خمینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه 90 درصد تسهیلات اشتغال کمیته امداد در سال گذشته جذب شد گفت: تلاش برای خودکفایی و توانمندسازی مددجویان از پرداخت یارانه‌ به آنها مؤثرتر است.

وی هدف از امضا تفاهم نامه همکاری با استانداری فارس را کاهش فقر و توانمندسازی نیازمندان اعلام کرد و افزود: بر اساس این تفاهم نامه، زمینه اشتغال 20 هزار مددجوی کمیته امداد از طریق طرح‌های خوداشتغالی و کارآفرینی از محل منابع قرض‌الحسنه بانکی در یک بازه زمانی دوساله فراهم خواهد شد.

فتاح با بیان این که استانداری فارس در این تفاهم نامه متعهد می‌شود میزان سپرده صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت را افزایش دهد، ادامه داد: همچنین بر اساس این تفاهم‌نامه، با همکاری کمیته امداد و استانداری فارس 2 هزار خانه برای مددجویان این نهاد در این استان در 2 ساله آینده ساخته یا خریداری می‌شود.

** شیوه‌های پرداخت زکات برای مردم آسان شود
رئیس کمیته امداد همچنین در همایش زکات استان فارس گفت: افراد نباید برای پرداخت زکات مال خود درگیر بروکراسی اداری شوند و باید شیوه‌های پرداخت زکات برای مردم آسان شود.
فتاح در ادامه با بیان این اینکه زکات هر منطقه برای مردم همان منطقه هزینه می‌شود اظهار داشت: ریالی از زکات پرداختی مردم برای تامین حق‌الزحمه به عاملان زکات پرداخت نمی‌شود.
وی با اشاره به اینکه پارسال 370 میلیارد تومان زکات در کشور جمع‌آوری شد اعلام کرد: مردم استان فارس با بیش از 40 میلیارد تومان پرداختی در این بخش، بیشترین زکات را در کشور پرداختند.

فتاح بابیان اینکه بر اساس مصوبه شورای عالی زکات 40 درصد زکات پرداختی برای طرح‌های عمرانی و 60 درصد برای رفع مشکلات نیازمندان هزینه می‌شود گفت: البته شورای زکات استان ها پس از کسب مجوز از شورای عالی زکات کشور می‌توانند بر اساس نیاز استان، درصد محل مصرف زکات را تغییر دهند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: