کد خبر: ۱۳۸۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۹ - ۲۶ تير ۱۳۹۷ - 17 July 2018
‍ارزش برابری هر دلار آمریکا با روپیه پاکستان، با افزایش سه واحدی از 124 طی روزهای گذشته به 127 روپیه رسید که این رقم در تاریخ اقتصاد این کشور رکورد به شمار می رود.
‍ارزش برابری هر دلار آمریکا با روپیه پاکستان، با افزایش سه واحدی از 124 طی روزهای گذشته به 127 روپیه رسید که این رقم در تاریخ اقتصاد این کشور رکورد به شمار می رود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا بر اساس گزارش منابع رسمی اقتصادی، قیمت رسمی و دولتی دلار روز گذشته 25 تیرماه 6 روپیه افزایش یافت. جمعه هفته گذشته 22 تیرماه سال 97، هر دلار آمریکا با قیمت رسمی از سوی دولت پاکستان در ازای 121 روپیه معامله می شد.

با این حال با توجه به جو روانی بازار، گزارش ها حاکی است که هر دلار در بازار آزاد در برخی شهرهای پاکستان در ازای 128 روپیه معامله می شود.

'عابد قمر' سخنگوی بانک مرکزی پاکستان برخی عوامل داخلی و سودجویان را عامل کاهش ارزش برابری روپیه مقابل دلار عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، کاهش شدید قیمت روپیه در برابر ارزهای خارجی به ویژه دلار از هفت ماه گذشته تاکنون روند صعودی خود را طی می کند.

قیمت دلار در ماه دسامبر 2017 میلادی 104 روپیه بود که با پایان دوره پنج ساله حکومت مسلم لیگ نواز شریف و روی کار آمدن دولت انتقالی کاهش چشمگیر داشته است.

کارشناسان مسائل اقتصادی پاکستان نیز با اعلام نگرانی از روند سقوط قیمت روپیه در برابر دیگر ارزهای خارجی معتقدند که دولت آینده پاکستان برای تقویت اقتصاد کشور مجبور است از نهادهای بین المللی وام بگیرد.

به گفته صاحبنظران اقتصادی در پاکستان، افزایش بی سابقه واردات و کسری حساب جاری در این کشور باعث سقوط روپیه در برابر دلار شده است.
از نگاه برخی کارشناسان و صاحبنظران اقتصادی، اگرچه میزان صادرات کالاهای پاکستان طی شش ماه گذشته 13 درصد افزایش یافت، واردات بی سابقه کالا و همچنین افزایش قیمت فراورده های نفتی باعث شده تا کسری حساب جاری در این کشور به سطح نگران کننده 14 میلیارد دلار برسد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: