کد خبر: ۱۳۸۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۱ - ۲۵ تير ۱۳۹۷ - 16 July 2018
بانکداری ایرانی ـ مجمع سرمایه گذاری گروه توسعه ملی با تقسیم ۵۰۰ ریال سود به ازای هر سهم همراه و عملکرد سال مالی قبل و برنامه های مهم اعلام شد.
بانکداری ایرانی ـ مجمع سرمایه گذاری گروه توسعه ملی با تقسیم ۵۰۰ ریال سود به ازای هر سهم همراه و عملکرد سال مالی قبل و برنامه های مهم اعلام شد.

 دیروز 24 تیر ماه مجمع شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی وابسته به بانک ملی برگزار شد و با حضور 85 درصد سهامداران ، رسمیت یافت .

"وبانک" توانست طی سال مالی گذشته، 578 ریال سود به ازای هر سهم در شرکت اصلی و 569 ریال به ازای هر سهم دراطلاعات تلفیقی دست یابد که در مجمع با تقسیم 500 ریال به ازای هر سهم معادل 87 درصد سود محقق شده موافقت شد.

ترکیب سرمایه گذاری

سرمایه گذاری گروه توسعه ملی از بزرگترین هلدینگ های کشور است که با سرمایه 1625 میلیارد تومانی دارای سرمایه گذاری بورسی با بهای تمام شده  2365 میلیارد تومانی با ارزش 2418 میلیارد تومان  و غیربورسی با بهای تمام شده  849 میلیارد تومان فعالیت می کند.

کل سرمایه گذاری های وبانک در پایان سال مالی معادل 3200 میلیارد تومان و خالص ارزش دارایی های شرکت به ازای هر سهم در پایان سال مالی رقم 2985 ریال بود .

بانک ملی با 70.6 درصد ، صندوق بازنشستگی وظیفه و از کار افتادگی بانکها با 7.4 درصد و شرکت خدمات مدیریت سرمایه مدار با 1.8 درصد  مالکیت و... از سهامداران اصلی شرکت هستند ..

ترکیب سود شرکت

"وبانک" در سال مالی قبل توانست 965 میلیارد تومان سود دست یابد . از این مقدار 772 میلیارد تومان سود حاصل از سرمایه گذاری در شرکتها ، 134 میلیارد تومان سود حاصل از فروش سرمایه گذاری ها ، 43 میلیارد تومان سود اوراق و سپرده گذاری و 16 میلیارد تومان سود حاصل از سرمایه گذاری در املاک بود .بیشترین سود مربوط به صنعت محصولات شیمیایی با 276 میلیارد تومان سود بود .

واگذاری سهام شرکت صنعتی و معدنی توسعه ملی

این هلدینگ در اواخر سال مالی گذشته ، 67 درصد سهام شرکت صنعتی و معدنی توسعه ملی به بهای تمام شده 401 میلیارد تومان به مبلغ 1240 میلیارد تومان به شرکتهای تابعه فولاد خوزستان واگذار کرد به دلیل عدم دریافت مبلغ نقدی معامله ( پیش دریافت 20 درصد ثمن معامله ) و عدم نقل و انتقال قانونی سهام مذکور در سال 96 مقرر شد سود فروش سهام به مبلغ 631 میلیارد تومان در سال 97 شناسایی شود.

این شرکت از مهمترین معادن سنگ آهن سنگان را در اختیار دارد و با طرح کنسانتره و گندله هر کدام به مقدار 2.5 میلیون تن ظرفیت درحال تجهیز است که با این واگذاری به فولاد خوزستان منتقل شد. طرح کنسانتره به بهره برداری رسیده است و طرح گندله با پیشرفت 85 درصدی در آستانه اتمام کار است .

فاینانس یک شرکت پتروشیمی

اجرای طرح شرکت صنایع پتروشیمی بین الملل قشم با مبلغ 1.2 میلیارد دلار فاینانس برنامه ریزی شده است و برای آغاز عملیات اجرایی برنامه ریزی شده است . هزینه اجرای طرح 80 درصد فاینانس و 20 درصد از طریق افزایش سرمایه است . این طرح با هدف تولید 500 هزار تن تن پلی پروپیلن از گاز طبیعی GTTP برنامه ریزی شده است .

مهمترین برنامه ها

بازسازی و توسعه با رویکرد رنگرزی و چاپ خطوط تولید در شرکت کارخانجات مخمل ابریشم کاشان ، بازسازی خطوط تولید شرکت ایران پوپلین ، شروع پروژه 4200 هکتاری تبدیل اراضی دیم به آبی شرکت ملی کشت و صنعت دامپروری پارس و تولید تولید بذر هیبرید کلزا در شرکت ، بورسی نمودن شرکت های سود آور پرتفوی ، اجرای طرح های سود آور غیر بورسی و... از برنامه های عملیاتی شرکت هستند .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: