کد خبر: ۱۳۸۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۲ - ۲۴ تير ۱۳۹۷ - 15 July 2018
فرمانده نیروی انتظامی استان فارس گفت: مأموران پلیس فتا، افرادی که از طریق معامله و خرید و فروش سکه در فضای مجازی ۲۵ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، را دستگیر کردند.
فرمانده نیروی انتظامی استان فارس گفت: مأموران پلیس فتا، افرادی که از طریق معامله و خرید و فروش سکه در فضای مجازی ۲۵ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، را دستگیر کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سردار احمد علی گودرزی فرمانده نیروی انتظامی استان فارس در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه ۵ نفر با انجام معاملات صوری سکه در فضای مجازی، اقدام به کلاهبرداری از شخصی به مبلغ ۲۵ میلیارد ریال کرده اند، گفت: در تحقیقات و بررسی‌ها مشخص شد سرکرده اصلی این باند شخصی است که مدتی پیش تحت عنوان سلطان سکه در استان تهران دستگیر شده بود.

وی درباره جزئیات این کلاهبرداری تصریح کرد: فردی با مراجعه به پلیس فتا اعلام می‌کند که در کار دلار و سکه مشغول فعالیت بوده و در گروه‌های فضای مجازی که به صورت آنلاین نرخ‌های طلا و دلار اعلام می‌شود، عضویت دارد.

کلاهبرداری ۲۵ میلیاردی از طریق فروش سکه و دلار در فضای مجازی / ارتباط کلاهبرداران با سلطان سکه و طلای تهران

سردار احمد علی گودرزی اضافه کرد: شاکی در این گروه‌ها با شخصی که خودش را صراف معرفی می‌کند، آشنا و درباره سود‌های معامله طلا و سکه در این گروه‌ها با وی صحبت می‌کند، بعد از مدتی در یکی از گروه‌های مورد نظر آن فرد عضو می‌شود که برای انجام معامله چندین مرتبه مبالغی را به عنوان بیعانه به حساب‌های بانکی مختلف اعلام شده، واریز می‌کند.

 

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس تصریح کرد: فرد مذکور (کلاهبردار) بعد از مدتی اعلام می‌کنند که برای به روز رسانی چند روزی گروه را تعطیل می‌کنند، سپس شاکی درخواست بازگرداندن پول‌های خود را می کند که به بهانه‌های مختلفی از جمله جلوگیری از معاملات طلا و دلار در بازار، از پرداخت مبالغ واریز شده خودداری می‌کنند.

این مقام ارشد انتظامی در استان فارس بیان کرد: موضوع به صورت ویژه در دستور کار افسران پلیس فتا قرار گرفته و پس از انجام اقدامات اطلاعاتی، در این خصوص ۵ نفر شناسایی و طی چند عملیات دستگیر شدند.

کشف ۵ هزار سیم کارت فعال و بدون هویت توسط پلیس فتا
فرمانده نیروی انتظامی استان فارس با اشاره به کشف ۵ هزار سیم کارت فعال و بدون هویت توسط پلیس فتا، درباره جزئیات این پرونده بیان کرد: با شکایت شهروندان در خصوص کلاهبرداری اینترنتی، توهین و افترا و نشر اکاذیب در فضای مجازی و برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی به صورت اینترنتی، موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.

سردار گودرزی اضافه کرد: در تحقیقات مشخص شد متهمان با استفاده از سیم کارت‌های بدون هویت یا هویت‌های جعلی، اقدامات مجرمانه خود را در فضای مجازی انجام داده اند.

کلاهبرداری ۲۵ میلیاردی از طریق فروش سکه و دلار در فضای مجازی / ارتباط کلاهبرداری با سلطان سکه و طلای تهران / کشف ۵ هزار سیم کارت فعال و بدون هویت در شیراز

وی افزود: با بررسی‌های صورت گرفته یکی از توزیع کنندگان عمده سیم کارت‌های بدون هویت شناسایی و دستگیر شد.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس اضافه کرد: با هماهنگی قضائی در بازرسی از خودرو و مخفیگاه این متهم ۵ هزار سیم کارت فعال بدون هویت و یا دارای هویت‌های جعلی کشف شد.

سردار گودرزی بیان کرد: در تحقیقات مشخص شد متهم با استفاده از شگرد‌های متعدد با همکاری یک متهم سابقه دار که مدتی پیش در شهرستان فسا و به همین اتهام دستگیر شده است، اقدام به تأسیس شرکتی به نام نگین صنعت پسا مهر جنوب کرده است که با نام آن شرکت اقدام به درخواست تعداد ۸ هزار سیم کارت ۳ گیگ و یک هزار سیم کارت دیتای پیام رسان از یکی از اپراتور‌های مخابرات می‌کند.

سردار گودرزی افزود: متهمان همچنین از طریق سوء استفاده از رونوشت مدارک افراد که در رایانه در اختیارشان موجود بوده است، اقدام به خرید سیم کارت کرده و سپس اقدام به فروش و ارسال آن به شهر‌های سراسر کشور می‌کرده اند.

کلاهبرداری ۲۵ میلیاردی از طریق فروش سکه و دلار در فضای مجازی / ارتباط کلاهبرداری با سلطان سکه و طلای تهران / کشف ۵ هزار سیم کارت فعال و بدون هویت در شیراز

اعضای باند سارقان با ۳۰۰ فقره جیب بری در دام پلیس
فرمانده نیروی انتظامی استان فارس در ادامه با اشاره به دستگیری باند سارقان و کشف ۳۰۰ فقره جیب بری از آن ها، در خصوص جزئیات این سرقت، گفت: تعدادی از مالباختگان مدعی بودند هنگام عبور در خیابان دو نفر راکب یک دستگاه موتور سیکلت به آنان نزدیک و به بهانه اینکه شما برای نوامیس ما مزاحمت ایجاد کرده اید و یا با اقوام ما تصادف کرده و متواری شده اید، اقدام به ایجاد درگیری صوری کرده و سپس با معذرت خواهی و اینکه اشتباه صورت گرفته، از محل متواری می‌شدند، در ادامه مالباخته‌ها متوجه به سرقت رفتن محتویات جیب خود در هنگام درگیری می‌شدند.

سردار گودرزی بیان کرد: با بررسی‌های صورت گرفته در این خصوص یک نفر دستگیر و تعداد ۶ دستگاه تلفن همراه و مبلغ ۸۵۰ هزار تومان وجه نقد که از طریق جیب بری به دست آورده بود، کشف شد، همچنین یک نفر همدست این سارق نیز دستگیر شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: