کد خبر: ۱۳۸۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۴ - ۲۴ تير ۱۳۹۷ - 15 July 2018
گروه تروریستی داعش میدان نفتی الصیجان در شرق سوریه را از کنترل کردهای این کشور خارج و اشغال کرد.
به گزارش ایرنا، رسانه های سوری روز یکشنبه به نقل از منابع محلی اعلام کردند که گروه تروریستی داعش با حمله به مواضع نیروهای دمکراتیک سوریه (کردها) ضمن وارد کردن خسارت فراوانی به آن ها این میدان نفتی را نیز اشغال کرد.

میدان نفتی الصیجان در استان دیرالزور و در نزدیکی میدان نفتی العمر که بزرگ ترین میدان نفتی سوریه به شمار می رود، قرار دارد.
مهم ترین ، بزرگ ترین و راهبردی ترین پایگاه های آمریکا در شرق سوریه در نزدیک میدان نفتی العمر قرار دارد.

امریکا با تجاوز به سوریه تاکنون ده پایگاه نظامی در شرق این کشور و نزدیک مرز با عراق ایجاد کرده است که یکی از مهم ترین آنها معروف به پایگاه التنف در نزدیکی مثلث مرزی بین سوریه ، اردن و عراق است.
منابع محلی اضافه کردند که درگیری ها میان گروه تروریستی داعش و کردهای سوریه در نزدیکی شهر هجین در استان دیرالزور همچنان ادامه دارد.

کردهای سوریه مدتهاست قصد دارند این مناطق را از کنترل داعش خارج کنند ولی حمایت های تمام قد امریکا از تروریست ها مانع از رسیدن آنان به اهداف خود شده است.

اخیرا موشک های پیشرفته امریکایی از نوع تاو و فرانسوی از انبارهای تسلیحاتی تروریست ها در جنوب سوریه کشف شده است که ارزش آن به میلیون ها دلار می رسد.

خیانت های پیاپی آمریکا و توافق با ترکیه برای اشغال مناطق تحت تسلط کردهای سوریه، آنها را وادار کرده است برای جلوگیری از اشغال باقیمانده قلمرو خود این مناطق را به دولت تسلیم کنند.
این اقدام در آستانه عملیات جدید ارتش ترکیه و تروریست های هم پیمان برای اشغال منبج و دیگر مناطق کردی آغاز شده است.

کردهای سوری در چند روز گذشته بارها بر آمادگی خود برای گفت و گو با دولت سوریه تاکید کرده بودند.

سوریه از هشت سال قبل شاهد بحران ناشی از حدود یکصد گروه تروریستی مورد حمایت برخی کشورهای غربی و عربی از جمله عربستان است و بر اساس آخرین آمارها اتباع 120 کشور در این گروه ها حضور دارند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: