کد خبر: ۱۳۸۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۴ - ۲۱ تير ۱۳۹۷ - 12 July 2018
خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی با مرور تجربیات بحران دهه ۱۹۲۰ آمریکا نتیجه گرفت سیاست های مهاجرتی ترامپ اقتصاد آمریکا را متزلزل خواهد کرد.

بانکداری ایرانی ـ خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی با مرور تجربیات بحران دهه ۱۹۲۰ آمریکا نتیجه گرفت سیاست های مهاجرتی ترامپ اقتصاد آمریکا را متزلزل خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، بسیاری از مردم ریزش سهام ها و از دست دادن ۸۸ درصدی ارزش شاخص داوجونز را عامل اصلی رکود بزرگ سال ۱۹۲۹ آمریکا می دانند.

به گزارش بلومبرگ دلیل نامحسوسی پشت ایجاد حباب مسکن و ریزش شاخص ها قرار داشته است: سیاست های حمایت گرایانه افراطی که از سال ۱۹۲۰ شدت گرفت و منجر به وضع تعرفه های گسترده بر وادرات از کالاهای تجاری انجامید چند ماه مانده به شروع رکود بزرگ در کنگره امریکا به قانون مبدل شد.یکی دیگر از سیاست های آمریکا که جریانات نقدی را شدیدا متاثر کرد محدودیت های مهاجرتی بود: در قرن ۱۹ و ۲۰ میلیون ها نفر موفق به دریافت حق اقامت دائم در امریکا شدند اما در سال ۱۹۲۴، دولت وقت آمریکا ورود مهاجران از ژاپن را ممنوع کرد و ورود مهاجران از اروپا نیز شدیدا محدود شد.

کاهش کارکنان به معنای کاهش تولیدات و کالاها  و در نهایت کند شدن رشد اقتصادی بود. در نهایت این کاهش به کاهش تقاضا و کاهش تولید رسید و چرخ های کارخانه ها را از حرکت کردن انداخت.

بلومبرگ در ادامه می افزاید: در شرایطی که ترامپ به تلاش های خود برای محدودتر شدن روش های مهاجرت قانونی به امریکا ادامه می دهد، مهم است به یاد داشته باشیم که آخرین باری که چنین سیاستی اعمال شد چه بلایی سر اقتصاد آمد. هر چند که می توانیم امیدوار باشیم این بار رکودی مثل سال ۱۹۲۹ اتفاق نیافتد اما تداوم چنین وضعی قطعا آسیب های شدیدا به اقتصاد آمریکا خواهد زد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: