کد خبر: ۱۳۷۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۱۹ تير ۱۳۹۷ - 10 July 2018
بیرجند- نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رقبه هایی که از درآمد افتاده اند باید به چرخه درآمد بازگردند، گفت: باید از حیف و میل موقوفات جلوگیری کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد فلاحتی ظهر سه شنبه در جلسه مجمع نمایندگان استان، اظهار کرد: به جای وابستگی اداره اوقاف و امور خیریه به دولت باید به توانمندی این اداره کل کمک شود.
وی با بیان اینکه رقبه هایی که از درآمد افتاده اند باید مورد بررسی قرار گیرند تا به چرخه درآمد درآیند، افزود: باید پیگیری های لازم جهت استخدام نیرو برای اداره کل اوقاف و امور خیریه با سازمان امور استخدامی انجام شود.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نیازمندی ها و پست های خالی اداره کل اوقاف به صورت مکتوب به مجمع جهت پیگیری های لازم ارائه شود، گفت: متاسفانه اداره کل اوقاف تاکنون نتوانسته آن گونه که باید به وظایف خود عمل کند.

وی با بیان اینکه نگهداری موقوفات و جلوگیری از حیف و میل باید در دستور کار اوقاف استان باشد، عنوان کرد: اداره کل اوقاف باید در اجرای منویات واقف عمل کند که متاسفانه در این زمینه نیز تخلفاتی دیده شده است.

فلاحتی با اشاره به اینکه اگر چنانچه در نگهداری موقوفات تلاش کنیم بسیاری از مشکلات فرهنگی استان رفع خواهد شد، بیان کرد: نارضایتی های زیادی در سطح سازمان اوقاف وجود دارد که استان خراسان جنوبی نیز از این قضیه مستثنی نیست.

وی با بیان اینکه مجمع نمایندگان استان آمادگی کمک و پیگیری مشکلات اداره کل اوقاف استان در مرکز کشور را دارد، اظهار داشت: موقوفات موجود استان اگر در مسیر صحیح خود حرکت داده شود قطعا به موفقیت و اقتصاد مطلوب خواهیم رسید.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر آگاه سازی مردم در نیات موقوفات، افزود: ذهنیت مردم اگر به سمت و سویی برود که اوقاف را باور کنند، قطعا به بهره وری بهتری خواهیم رسید.
برچسب ها: وقف ، موقوفات ، اوقاف ، مجلس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: