کد خبر: ۱۳۷۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۵ - ۱۶ تير ۱۳۹۷ - 07 July 2018
بانکداری ایرانی ـ دولت آمریکا بصورت غیرقانونی از برجام خارج شده و بطور ظالمانه و غیر منطقی ، درحال برنامه‌ریزی برای تحریم یکجانبه و خارج از قطعنامه‌های سازمان ملل علیه ایران است که شاید التزامی برای دیگر کشورها نداشته باشد.
بانکداری ایرانی ـ دولت آمریکا بصورت غیرقانونی از برجام خارج شده و بطور ظالمانه و غیر منطقی ، درحال برنامه‌ریزی برای تحریم یکجانبه و خارج از قطعنامه‌های سازمان ملل علیه ایران است که شاید التزامی برای دیگر کشورها نداشته باشد.

با وجود اینکه اروپا در پاسخ به این رفتارهای غیر قانونی آمریکا واکنش نشان داده و در حال ارائه بسته حمایتی به ایران برای خنثی کردن این  تحریم های غیرقانونی آمریکاست اما در هر صورت ممکن است که آن تحریم های احتمالی بخشی از فعالیت های اقتصادی  در ایران را کند کند.
از جمله مشکلاتی که ممکن است بخشی از اقتصاد را تحت‌الشعاع قراردهد، موضوع بیمه‌گری است.

امروزه نقش بیمه برای توسعه و رشد اقتصادی غیرقابل انکار است. حمل و نقل، صنایع سنگین  نفت و دیگر بخش‌های اقتصادی برای تعامل با دنیای خارج نیاز به بیمه‌نامه های بزرگ  دارند که شاید شرکت‌های ایرانی از پس آن بر نیایند، لذا باید تدبیری اندیشید.

در تمامی  کشورها برای اینکه ریسک داخلی  را درسراسر  دنیا توزیع کنند، شرکت های بیمه‌گری بزرگ دنیا را در اقتصاد خود مشارکت می دهند بنابراین با وجود اینکه هنوز تحریم‌های ظالمانه جدی نشده و ایران با دنیا تعامل دارد، لذا الزامی است که دولت، بیمه مرکزی و شرکت های بزرگ خود را برای بیمه های بزرگ آماده کنند.

این اماده سازی در چند شکل ممکن است . 

نخست: 

 اینکه می توانند با شرکتهای اروپایی که تمایل به همکاری با ایران دارند مذاکره کنند. 
بسته حمایتی که  اروپا در حال  تهیه و ارائه به ایران است ،  این اجازه را می دهد که برخی از شرکت ها با ایران همکاری کرده و با حمایت  اتحاده اروپا قرار بگیرند لذا بیمه مرکزی باید در چندماهی که فرصت دارد آغاز به مذاکره کند. 

دوم: 
از طرف دیگر، در دوران قبل از توافق هسته‌ای ،  ایران در برخی مواقع در حوزه های آتش سوزی، کشتی، هواپیما، نفت و انرژی، باربری و مهندسی وp&I    با برخی از مشکلات روبرو شد و برای اینکه درآینده با آن مشکلات روبرو نشود و بتواند ریسک شرکتهای بیمه گری و مردم را کاهش دهد، باید به تقویت صندوق اتکایی بیمه است که در سال‌های گذشته در ایران راه اندازی شد، بپردازد.

سوم: 
با توجه به فرصتی که ایران درچهل و یکمین جلسه شورا و دوازدهمین جلسه مجمع عمومی شرکت بیمه اتکایی آسیایی که به ریاست  بیمه‌مرکزی، اخیرا برای بررسی وتصویب صورت‌های مالی شرکت در بانکوک برگزارشد، بیمه مرکزی و GIC هند به عنوان اعضای هیئت مدیره انتخاب شدند. ؛ می توان از این فرصت ها استفاده کرد و ارتباط با شرکت های بزرگ را تقویت کرد چرا که اعضای این شورا چین، هند، کره جنوبی، افغانستان، تایلند، فیلیپین، بوتان، سریلانکا و بنگلادش عضو شوراهستند که برخی از این کشورها بزرگترین مشتریان نفتی ایران هستند و می توان از انها بهره برد. 

و در نهایت باید گفت که ایران کشوری است که همواره از سوی بدخواهان تهدید شده و برای اینکه اندیشه بد دشمنان بدن اقتصاد ایران را زخمی نکند، باید تدابیری درست اندیشید و تا دیر نشده همه پتانسیل‌های داخلی و خارجی را برای فردای پس از تحریم به کار گرفت چرا که بعد از اجرایی شدن تحریم ها دیگر فرصتی برای اندیشیدن نیست و باید عمل کرد لذا باید وزارت اقتصاد ، بیمه مرکزی و شرکتهای بیمه از وضعیت انفعالی خارج شوند؛ چرا که خروج شرکتهای بزرگ بیمه گری در ماه های گذشته نشان از منفعل بودن صنعت بیمه در فضای بین المللی دارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: