کد خبر: ۱۳۷۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۱۳ تير ۱۳۹۷ - 04 July 2018
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از درنظر گرفتن وام ۱۰۰ میلیون تومانی برای کارگاه‌های دانشجویی خبر داد.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از درنظر گرفتن وام ۱۰۰ میلیون تومانی برای کارگاه‌های دانشجویی خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهندس ذوالفقار یزدان مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در مراسم افتتاحیه طرح سفیران جوان اقتصاد مقاومتی، با اشاره به موضوع اشتغال فارغ التحصیلان گفت: امروزه با توجه به مشکلاتی که در کشور شاهد هستیم بحران اشتغال یکی از موارد مهمی است که دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌تواند با ایجاد اشتغال و افزایش انگیزه به جوانان کمک کند. خوشبختانه برنامه ریزی‌هایی در این دانشگاه انجام شده که در مسیر اشتغال دانشجویان و مهارت آفرینی است.

وی ادامه داد: هر میزان که در دانشگاه فنی و حرفه‌ای سرمایه گذاری کنیم می‌توانیم مطمئن باشیم تا بخشی از نیاز بازار کار و مشکلات جامعه و دانشجویان را حل کرده‌ایم. این دانشگاه مقدمه‌ای برای ورود به دانشگاه نسل چهارم و دانشگاه جامعه محور است.

یزدان مهر با اشاره به حمایت‌های وزارت علوم از مهارت آموزی دانشجویان، گفت: در صندوق رفاه وزارت علوم طرح حمایت از کارگاه‌های مهارت محور دانشجویان تصویب و به تمامی دانشگاه‌ها ابلاغ شده که یکی از اهداف اصلی این طرح دانشگاه فنی و حرفه‌ای، دانشگاه هنر و دانشگاه‌های صنعتی است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ادامه داد: هم چنین با هماهنگی صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور با صندوق رفاه دانشجویی طرحی برنامه‌ریزی شده تا به دانشجویان و اشتغال آنان کمک کنیم طبق این طرح بنا شده کارگاه‌هایی در دانشکده‌ها راه اندازی شود که ۶۰ درصد سهام آن به دانشجویان و ۴۰ درصد به دانشگاه اختصاص یابد. کل دانشجویان می‌توانند در این شرکت سهام داشته باشند و با این حرکت الگوی خوبی برای دانشجویان ایجاد کرده ایم.

وی دامه داد: هر کارگاه دانشجویی صد میلیون تومان وام با کارمزد چهار درصد دارد که قرار است از این طریق ۳۰ کارگاه شکل بگیرد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم درباره وضعیت خوابگاه‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای توضیح داد: متاسفانه برخی خوابگاه‌های این دانشگاه وضعیت مناسبی ندارد و به همین دلیل قرار است تمامی خوابگاه‌های رتبه پنج دانشگاه فنی و حرفه‌ای تجهیز شوند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: پیشنهاد می‌دهیم که تفاهم نامه‌ای ما بین این دانشگاه با کمیته امداد امام خمینی منعقد شود چرا که ۲۵۰۰ دانشجوی این دانشگاه تحت پوشش کمیته امداد هستند و می‌توان با این تفاهم نامه از دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد حمایت ویژه‌ای داشت.

باید انگیزه تحصیل در دانشگاه فنی و حرفه‌ای بیشتر شود

دکتر صالحی عمران -رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای-نیز در مراسم افتتاحیه طرح سفیران جوان اقتصاد مقاومتی (سجا۳ ) تاکید کرد: در راستای جهاد خودکفایی و اجرای موفق طرح سجا (سفیران جوان اقتصاد مقاومتی) در دو دوره قبل و بهره‌مندی از توان دانشجویان و اساتید در رفع نیازهای تعمیری و تجهیزی خوابگاه‌ها و سلف سرویس‌ها بحمدالله در حال حاضر  شاهد آغاز به کار طرح سجا ۳ در دانشگاه هستیم.

وی بر ضرورت طرح اقتصاد مقاومتی در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت:طرح سفیران جوان اقتصاد مقاومتی یکی از اقتصادی‌ترین طرح‌های دانشگاهی است که کمک کرده تا محیط کار واقعی در دانشگاه ایجاد شود.

وی تصریح کرد: امروزه در تمام سیستم‌های آموزشی اصل اقتصاد اهمیت فراوانی دارد و برهمه واجب است تا عینک اقتصادی در تمام حوزه‌ها را به چشم بزنند که اگر غیر از این راه برویم به بیراهه رفته ایم.

صالحی عمران افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای با هدف ارایه الگوی دانشگاه نسل سومی در کشور ایجاد شد تا زمینه لازم برای کسب مهارت ایجاد اشتغال و کارآفرینی و تولید ثروت را براساس علم و مهارت برای جوانان فراهم کند. هم چنین در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و مسئولان آموزش عالی و وزارت علوم برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی این دانشگاه با تکیه بر دانش و مهارت افزایی دانشجویان و دانش آموختگان قطب‌های تخصصی توان تولید داخلی را ساماندهی کرده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اشاره به طرح (سجا) گفت: باید به آموزش محصول محور توجه بیشتری شود به همین دلیل این طرح کمک کرده تا محیط کار واقعی در دانشگاه ایجاد شود و دانشجو بتواند مهارت بیاموزد هم چنین به منظور بهره گیری مطلوب و پاره وقت از توانمندی‌های دانشجویان در پیشبرد اهداف دانشگاه فنی و حرفه‌ای و در جهت توسعه فرهنگ کارآفرینی خودکفایی، خودباوری، مدیریت اوقات فراغت و حفظ منزلت اجتماعی دانشجویان متقاضی کار این برنامه را اجرایی کردیم.

وی ادامه داد: یکی از دلایل مهم که دانشجویان را از ادامه تحصیل باز می‌دارد هزینه و فرصتی است که برای آن قائل می‌شوند، جوانان ترجیح می‌دهند به جای آنکه چهار سال در دانشگاه تحصیل کنند و پس از فراغت به دردسر بیافتند همان زمان را فعالیت کرده، مهارت آموخته و آینده شغلی خود را تامین کنند اما این طرح، هزینه در دانشگاه‌ها را کاهش می‌دهد و موجب صرفه جویی زیادی می‌شود و منطق اقتصادی، انگیزشی و اجتماعی دارد و با فلسفه دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیز هماهنگ است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای، صالحی عمران در پایان خاطر نشان کرد: باید انگیزه تحصیل در دانشگاه فنی و حرفه‌ای بیشتر شود و برخی خوابگاه‌ها و محیط‌های آموزشی این دانشگاه به گونه‌ای است که انگیزه و رغبت تحصیل را در بین داوطلبان کاهش می‌دهد که باید این امکانات را بهبود ببخشیم چرا که دانشجویی که در دانشگاه فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کند با مهارت‌های تخصصی که می‌آموزد دیگر چشم به استخدام دولتی ندارد و خودش می‌تواند اشتغال ایجاد کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: