کد خبر: ۱۳۷۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۱۲ تير ۱۳۹۷ - 03 July 2018
بانکداری ایرانی ـ بر اساس توافقنامه ای که بین بانک سینا با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری امضاء شد ، طرح هایی که زمینه ساز اشتغال در مناطق روستایی کشور باشد، از طریق اعطای تسهیلات بانک سینا مورد حمایت قرار می گیرند.
بانکداری ایرانی ـ بر اساس توافقنامه ای که بین بانک سینا با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، بنیاد علوی و استانداری های کشور با محوریت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی امضاء شد ، طرح هایی که زمینه ساز اشتغال در مناطق  روستایی کشور باشد، از طریق اعطای تسهیلات بانک سینا مورد حمایت قرار می گیرند.

بر این اساس کل تسهیلات پرداخت شده براساس این طرح ، بالغ بر 3 هزار و 941 میلیارد ریال بوده که به  1157 نفر  از متقاضیان در کلیه مناطق و استان های ایران وگذارشده است . 

شرح تسهیلات در مناطق محروم روستایی 

بانک سینا بر اساس این توافقنامه های مصوب شده  در مناطق محروم و روستایی بیش از 18 هزار شغل ایجاد خواهد کرد.  استان هایی که از تسهیلات بانک سینا بیشترین بهره را بردند به شرح ذیل است :

-در این  دوره ،  بیش از 119 میلیارد ریال تسهیلات به طرح های اشتغالزا در استان  کهگیلویه و بویراحمد پرداخت کرد. 

-در هفته منتهی به 16 اردیبهشت ماه 97 ، بانک سینا در سیستان و بلوچستان 8 میلیارد ریال تسهیلات به 4 طرح پرداخت کرده که بواسطه آن، برای 17 نفر اشتغالزایی داشته است . (مصوب 114 میلیارد ریال برای 13 طرح که برای 119 نفر شغل ایجاد خواهد کرد.)

-برای خراسان جنوبی نیز 61 مورد تسهیلات به ارزش 192 میلیارد ریال پرداخت شده که برای 484 نفر اشتغالزایی در پی داشته است. در خراسان شمالی نیز 57 وام به ارزش 91 میلیارد ریال پرداخ شده که برای 313 نفر شغل ایجاده کرد. 

-در راستای این طرح در استان خوزستان ،  بانک سینا، هر هفته 17 میلیارد ریال تسهیلات اعطا می کند که برای 20 نفر اشتغالزایی دارد . در طول دوره نیز تا کنون 310 میلیارد ریال تسهیلات مصوب شده که برای 726 نفر در روستاهای استان شغل ایجاد کرده است . 
- در استان کردستان نیز 71 نفر با وام های بانک سینا مشغول به کار شدند . این استان از 341 میلیارد ریال وام در قالب 50 مصوبه بهره خواهد برد.   

-در استان کرمانشاه ، اخیرا اعلام  شده است میزان بیکاری در آن به 22 درصد رسیده است . در این استان نیز  بانک سینا بیش از 26 فقره وام به ارزش 63 میلیارد ریال پرداخت  کرده که برای نزدیک به 201 نفر شغل ایجاد کرده است . 

گفتنی است که از مبلغ 13 هزار و 500 میلیارد ریال بودجه در نظر گرفته شده برای این طرح به هر استان بطور میانگین حدود 400 میلیارد ریال در نظر گرفته شده  که  حدود 9 هزار و 464 میلیارد ریال مصوب شده و بیش از  چهارهزار میلیارد ریال از این بودجه باقیمانده است . 
همچنین شایان ذکر است  که بر اساس این قراردادها بانک سینا هفته ای 173 میلیارد ریال وام  پرداخت داشته که برای 200 نفر در هر هفته شغل در مناطق روستایی ایجاد می کند. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: