کد خبر: ۱۳۶۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۰۵ تير ۱۳۹۷ - 26 June 2018
بانکداری ایرانی ـ بیمه ملت در سال‌های اخیر گام‌های مهمی برای پیشی گرفتن از دیگر رقبا برداشته است . این شرکت در یکی دو سال گذشته ، در موضوع توانگری مالی، ارتباط با شرکت‌های بزرگ بین‌المللی ، حقوق مصرف‌کنندگان و سودآوری عملکرد جالب توجهی ارائه کرده‌است
بانکداری ایرانی ـ بیمه ملت در سال‌های اخیر گام‌های مهمی برای پیشی گرفتن از دیگر رقبا برداشته است . این شرکت  در یکی دو سال گذشته ، در موضوع توانگری مالی، ارتباط با شرکت‌های بزرگ بین‌المللی ، حقوق مصرف‌کنندگان و سودآوری عملکرد جالب توجهی ارائه کرده‌است. 

به گزارش بانکداری ایرانی ، بیمه ملت که به عنوان اولین و تنها شرکت بیمه خصوصی از طرف بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مجوز قبولی اتکایی خارجی را در سال 1393 دریافت کرد، در سال‌های اخیر دارای بالاترین سطح توانگری در بین 30 شرکت بیمه‌گری ایران بوده و برای حفظ سطح توانگری مالی خود و ارائه خدمات بهتر به بیمه‌گزاران، قراردادهای ارزنده‌ای با بیمه‌گران اتکایی در سطح بین‌الملل منعقد کرده‌است. این شرکت با عقد قرارداد اتکایی بین‌المللی، کلیه پرتفوی بیمه‌های زندگی بیمه‌ملت تحت پوشش شرکت مونیخ‌ری آلمان قراردهد. 

شرکت 2 هزار و 850 میلیاردی بیمه ملت، پایان سال 96 موفق به دریافت «گواهینامه و تندیس طلایی رعایت حقوق مصرف کنندگان» (درهفدهمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان) شده بود؛ حق بیمه صادره بیمه ملت در سال 96 با رشد 92درصدی نسبت به سال قبل بیش از6 هزار و 985میلیارد ریال بود که درآمد حاصل از آن 4 هزار و 696 میلیارد ریال شد.

بیشترین حق بیمه صادره با رقم 2 هزار و 351 میلیارد ریال به بیمه شخص ثالث بعد از آن با رقم یک هزار و 671 میلیارد ریال به بیمه درمان و 908 میلیارد ریال به بیمه زندگی تعلق داشت.
همچنین، خسارت پرداختی بیمه ملت 3 هزار و 953میلیارد ریال بود .

شایان ذکر است که سود خالص بیمه ملت در سال 96  معادل 652 میلیارد ریال بوده که رشدی 103  درصدی را تجربه کرد.

بیمه ملت در دوره 12 ماهه منتهی 29 اسفند 96 برای هر سهم 229 ریال در نظر گرفت که با سود 113 ریال سال 95 توانست 103 درصد رشد را تجربه کند.  پوشش پیش بینی های این شرکت 95 درصدی بود. 

گفتنی است، انعقاد اولین قرارداد بین‌المللی بیمه‌ای پس از برجام در صنعت بیمه کشور از افتخارات شرکت بیمه ملت است و پس از آن، با انعقاد قرارداد اتکايي مازاد خسارت حوادث فاجعه‌آميز (Catastrophe Excess of Loss Treaty) با شرکت اسکور فرانسه دومین قرارداد اتکایی با شرکت‌های بین‌المللی در این شرکت رقم خورد.

و در نهایت اینکه بیمه ملت در هشتمین اجلاس سراسری مدیران آیتِک(در بهمن 96)، موفق به کسب استاندارد بین‌المللی اتحادیه اروپا و دریافت 3 نشان ملی شد. در این اجلاس که با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و جمعی از مدیران برتر بنگاه‌های اقتصادی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، بیمه ملت حائز شرایط دریافت نشان زرین نبوغ و مدیریت در صنعت بیمه، نشان ملی برترین پاسخ‌گویی و مسئولیت‌پذیری در صنعت بیمه، نشان طلایی برترین روابط عمومی خلاق، توانمند و توسعه محور در صنعت بیمه و همچنین، استاندارد و جایزه بین‌المللی دسترسی آسان و کیفیت خدمات بیمه‌ای (EQA-Insurance Awards 2017) از سوی اتحادیه اروپا شناخته شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: