کد خبر: ۱۳۶۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - 20 June 2018
بانکداری ایرانی ـ در کلان‌شهرها یکی از سنگین‌ترین پروژه‌ها، احداث و بهره‌برداری از خط ریلی متروست. این پروژه‌های بزرگ نیاز به تامین مالی دارد تا اجرای صفر تا صد پروژه بدون دغدغه انجام شود.
بانکداری ایرانی ـدر کلان‌شهرها یکی از سنگین‌ترین پروژه‌ها، احداث و بهره‌برداری از خط ریلی متروست. این پروژه‌های بزرگ نیاز به تامین مالی دارد تا اجرای  صفر تا صد پروژه بدون دغدغه انجام شود. 

به گزارش بانکداری ایرانی در سال‌های اخیر، بانک شهر در شهرهای مختلف ایران پروژه راه‌اندازی خط مترو را به عهده داشته و تاکنون هزاران میلیارد ریال کمک مالی به این پروژه‌ها کرده‌است. تهران، مشهد و اصفهان از جمله شهرهای بزرگی است که بانک شهر در آن تامین مالی مترو سازی را به عهده داشته‌است. 

به گفته مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد، افزایش سطح کیفی زندگی در کلان‌شهرها همواره یکی از اهداف مهم  بانک‌شهر و شهرداری و دیگر نهادهای شهری بوده ولی هزینه‌بر است، به طوری‌که در این شهر، ۱۵۵۰ میلیارد ریال تسهیلات تنها به منظور استفاده در خط ۲ قطار شهری به شهرداری مشهد پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد با اشاره به در نظر گرفتن تسهیلات ۲۴۰۰ میلیارد ریالی برای خط ۲ از سوی بانک شهر گفت: 
"این بانک در تمامی مدت فعالیت‌، با نظارت مداوم بر روند کار ، تسهیلات را در موعد مقرر و حتی در مدت زمان کوتاهتر پرداخت کرد و همین موضوع از میزان دغدغه برای ادامه کار کاسته و پروژه به خوبی اجرایی شد." 

اصفهان نیز همانند مشهد در  مسیر پیشرفت قرار داشته و اقدامات بزرگی انجام داده‌است. 
در آخرین تحول، پروژه خط ۲ قطار شهری اصفهان به طول ۲۳ کیلومتر که  شرق به غرب اصفهان را طی می نماید، در دست اقدام قرار دارد. این خط دارای ۲۲ ایستگاه، یک دپو و یک توقف‌گاه است.
 مطالعات این پروژه شامل مرحله اول، نقشه برداری، ژئو تکنیک، آثار زیست محیطی، نقش پروژه در بهبود وضعیت ترافیکی و ارزیابی تاثیرات مترو بر آثار میراث فرهنگی، از سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۴ به طول انجامیده است. 
گفتنی‌است که این پروژه بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال هزینه داشته که بخشی از آن از طریق بانک شهر تامین شده است. 

شهرستان قم نیز به این حوزه وارد شده و به کمک بانک‌شهر پروژه متروسازی را پیش می‌برد. 
رئیس سرپرستی منطقه ۶ بانک شهر در این زمینه معتقد است:
 "باید در نظر داشت اگر تحرکی در پروژه‌های عمرانی شهر وجود دارد با حمایت و پشتیبانی بانک شهر بوده‌است به عنوان مثال پروژه قطار شهری با حمایت‌های بانک شهر به سرانجام رسید.منابع شهرداری‌ها در بانک شهر 4 درصد و منابع مردمی 96 درصد است و تاکنون توانسته‌ایم حداکثر خدمات را به شهروندان ارائه دهیم." 
مترو سازی برای پیشرفت شهرها و کاهش ترافیک و آلودگی بسیار مفید است. بانک‌شهر در پروژه‌های بزرگ شهری همواره نقش مهمی داشته و تامین مالی پروژه‌های بزرگ شهری را به عهده داشته است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: