کد خبر: ۱۳۵۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - 14 June 2018
بانکداری ایرانی ـ آیا اصلاح حق بیمه خودروها در سال 97 صورت می گیرد ؟ این سوالی است که بسیاری از صاحبان وسیله نقلیه از شرکتهای بیمه‌گر می پرسند.
بانکداری ایرانی ـ آیا اصلاح حق بیمه خودروها در سال 97 صورت می گیرد ؟ این سوالی است که بسیاری از صاحبان وسیله نقلیه از شرکتهای بیمه‌گر می پرسند.

به گزارش بانکداری ایرانی ، اخیرا زمزمه افزایش مجدد دیه یا قیمت حق بیمه به گوش می رسد . برای بررسی بیشتر این شایع که ممکن است به دلیل افزایش نرخ ارز و گرانی بوجود آمده در اقتصاد ایران محقق شود باید نگاهی به وضعیت دیه و حق بیمه در سال 97 پرداخت. 
بر اساس تورم 10 درصدی سال 96 ، برای سال 97، بیمه مرکزی جداول حق بیمه پایه شخص ثالث را نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داد. 

جداول منتشر شده از سوی بیمه مرکزی  نشان می دهد که حق بیمه پایه سالیانه انواع وسایل نقلیه برای بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه در سال 1397 با توجه به تعیین خسارت 3 میلیارد و 80 میلیون ریالی تعهدات بدنی (دیه) و 77 میلیون ریالی تعهدات مالی نسبت به سال گذشته 10درصد افزایش یافته است. 

بنابراین ، با توجه به احتساب تورم  سال 97 ،  حق بیمه وسایل نقلیه کمتر از چهار سیلندر 836 هزار تومان، پیکان، پراید و سپند 990 هزار تومان، سایر وسایل نقلیه چهار سیلندر یک میلیون و 163 هزار و 800 تومان و بیش از چهار سیلندر یک میلیون و 302 هزار و 400 تومان تعیین شده است.

اما طی روزهای اخیر شاهد افزایش افسارگسیخته نرخ ارز بودیم که سبب انتقال این گرانی ارز به کالاها  شده است و کالا و خدمات نیز در حال گران‌تر شدن هستند لذا ممکن است که نرخ دیه  و بیمه های شخص ثالث افزایش پیدا کنند و بر این اساس باید رانندگان خودروها بیمه های خود را افزایش دهند و بر این اساس الحاق بیمه شخص  ثالث جدی می شود. 

بیمه مرکزی الحاقیه را این گونه تعریف کرده است: «الحاقيه سندي رسمي است كه هرگونه تغيير در مفاد بيمه نامه شخص ثالث در آن ثبت و جزو لاينفك بيمه نامه مي باشد.» تعداد و تقسیم‌بندی‌های مختلفی برای الحاقیه‌های بیمه‌ای ذکر شده است، ولی با در نظر گرفتن تمامی موارد می‌توان گفت که در امور بیمه‌ای6 نوع الحاقیه‌ وجود دارد، که 3 نوعِ پرکاربردتر آن عبارتند از: الحاقیه‌ اصلاحی، الحاقیه‌ برگشتی، الحاقیه‌ اضافی و 3 نوع دیگر آن عبارتند از: الحاقیه‌ ابطال، الحاقیه‌ فسخ از طرف بیمه‌گر، الحاقیه‌، فسخ از طرف بیمه‌گذار.

الحاقیه‌ اصلاحی
این نوع از الحاقیه مخصوص اصلاح مواردی است که مربوط به مشخصات موضوع بیمه و یا بیمه‌گذار و موارد مرتبط با آن باشد. در بعضی مواقع در زمان صدور بیمه نامه برخی از مشخصات مورد نیاز به صورت ناقص و یا اشتباه گزارش یا نوشته می‌شود، که برای اصلاح چنین مواردی با ارائه‌ مستندات مکتوب، الحاقیه‌ اصلاحی صادر می گردد. به عنوان مثال، مشخصات فرد بیمه گذار یا مشخصات مربوط به خودروی بیمه شده جزء چنین مواردی می‌تواند باشد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: