کد خبر: ۱۳۵۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - 13 June 2018
به رغم تحریم های جدید آمریکا، خرید نفت هند از ایران در ماه می به حدود ۷۰۵ هزار بشکه در روز افزایش یافته که بیشترین رقم از اکتبر ۲۰۱۶ تاکنون بوده است.
 بانکداری ایرانی ـ به رغم تحریم های جدید آمریکا، خرید نفت هند از ایران در ماه می به حدود ۷۰۵ هزار بشکه در روز افزایش یافته که بیشترین رقم از اکتبر ۲۰۱۶ تاکنون بوده است.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، بر اساس آمارهای منابع کشتیرانی و صنعتی، به رغم تحریم های جدید آمریکا، خرید نفت هند از ایران در ماه می به حدود 705 هزار بشکه در روز افزایش یافته که بیشترین رقم از اکتبر 2016 تاکنون بوده است.

از ماه ژوئن ممکن است خرید نفت هند از ایران کاهش پیدا کند، زیرا حداقل 2 پالایشگاه هندی که حدود 35 درصد از ظرفیت حدودا 5 میلیون بشکه ای پالایشگاهی هند را تشکیل می دهند، اعلام کرده اند که در حال آماده شدن برای کاهش خرید نفت از ایران هستند.

روز 8 می، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد، دولت آمریکا از توافق برجام خارج می شود و تحریم های جدیدی را برای کاهش صادرات نفت این کشور به اجرا خواهد گذاشت.

این گزارش حاکی است، میزان خرید نفت هند از ایران در ماه می با 10.2 درصد افزایش نسبت به ماه قبل، و حدود 45 درصد رشد نسبت به یک سال قبل مواجه شده است.

بر اساس آمار وزارت نفت ایران، صادرات نفت این کشور در ماه می به رقم 2.7 میلیون بشکه در روز رسید که از زمان لغو تحریم ها در سال 2016 بی سابقه بوده است.

بر اساس این گزارش، میزان خرید نفت هند از ایران در 5 ماهه نخست سال 2018 میلادی با حدود 6.5 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به 583 هزار و 500 بشکه در روز رسیده است. ایران در ماه گذشته میلادی پس از عراق و عربستان همچنان سومین تامین کننده بزرگ نفت هند بود، در حالی که امارات جای ونزوئلا را در رده چهارم گرفته است.
برچسب ها: تحریم ، نفت ، هند ، صادرات نفت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: