کد خبر: ۱۳۵۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - 11 June 2018
بانکداری ایرانی ـ در دنیای امروز توسعه و بهبود وضعیت شهرها بدون حضور تامین کنندگان مالی بزرگ ، امکان‌پذیر نیست چرا که نهادهای سروسامان دهنده به وضعیت شهر نمی توانند از پس همه هزینه های مالی کلان شهرها بر بیایند و به ابرتامین کننده‌ها نیاز دارند.
 بانکداری ایرانی ـ در دنیای امروز توسعه و بهبود وضعیت  شهرها  بدون حضور تامین کنندگان مالی بزرگ ، امکان‌پذیر نیست چرا که نهادهای سروسامان دهنده به وضعیت شهر نمی توانند از پس همه هزینه های مالی کلان شهرها بر بیایند و به ابرتامین کننده‌ها نیاز دارند. به همین منظور، بانک های خاصی برای سرویس دهی به حوزه شهری تاسیس شدند.

در ایران نیز بانک شهر با دارا بودن 560 هزار میلیارد ریال منابع مالی، این وظیفه سنگین را برای کلان شهرها به عهده دارند.

به گفته رئیس شورای اسلامی کلانشهر تبریز با توجه به به حمایت های بانک شهر از پروژه های عمرانی و فرهنگی در شهرهای مختلف و بخصوص کلانشهرهای کشور، این بانک را به محوری‌ترین بانک در توسعه بخش شهری ایران تبدیل کرده است. 
بانک شهر پروژه های بزرگی را در سال‌های اخیر انجام داده است اما در  سه ماه گذشته چند پروژه  مهم را در دستور کار خود داشت . 

-همزمان با سفر رییس جمهور به مشهد مقدس، در سال جاری،  افتتاح رسمی اتصال خطوط یک و 2 مترو مشهد  اتفاق افتاد. در واقع تسهیلات ارائه شده از سوی بانک شهر، نقش مهمی در توسعه و تکمیل خطوط مترو در این کلان شهر داشته است چرا که از سوی نهادهای بالادستی تنها  1550 میلیارد ریال تسهیلات به منظور استفاده در خط 2 قطار شهری به شهرداری مشهد پرداخت شده است. و مابقی از سوی بانک شهر پرداخت شد.  مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد اعلام کرد که بانک شهر  2400 میلیارد ریال تسهیلات  برای توسعه  خط 2 از سوی بانک شهر به شهرداری مشهد پرداخت کرد. 

-بانک شهر پروژه  مجموعه ورزشی سرپل ذهاب را در سال 97 در دستور کار خود دارد که تا شهریور 97 به بهره برداری می رسد. این پروژه که در راستای مسئولیت اجتماعی بانک شهر بوده درمنطقه زلزله‌زده اجرا شد.

-چالش‌های زیست محیطی و مقابله با ریزگردها در اهواز منوط به توسعه پروژه ها در حوزه توسعه پارک های محلی و نیز کمربند سبز است تا بتواند در بهبود شرایط زندگی و مقابله با ریزگردها و نیز تعدیل هوا مؤثر باشد. در همین راستا یکی از مهمترین حمایت های سال 97 در بخش محیط زیستی در شهر اهواز رخ داده  و بانک شهر در این زمینه ورود کرده و تامین مالی پروژه های اهواز را برعهده گرفت. این پروژه ها که از سوی شهرداری و بانک شهر اجرا می تواند از مشکلات اهواز بکاهد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: