کد خبر: ۱۳۵۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۷ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - 09 June 2018
بانکداری ایرانی ـ باتوجه به روند مثبت رشد بازار سرمایه در هفته های گذشته و پیش بینی ادامه این روند،احتمال افزایش سود سپرده های بانکی می تواند تاثیر منفی براین بازار داشته باشد .
بانکداری ایرانی ـ باتوجه به روند مثبت رشد بازار سرمایه در هفته های گذشته و پیش بینی ادامه این روند،احتمال افزایش سود سپرده های بانکی می تواند تاثیر منفی براین بازار داشته باشد .

به گزارش بانکداری ایرانی در هفته گذشته شاخص بورس بطورکامل مثبت بود وبا رشد 1.3درصدی به کارش را در این بازه زمانی را به پایان رساند، با توجه به روند موجود بازار به نظر می رسد بازار بورس پس از خروج آمریکا از برجام خود با شرایط فعلی تطابق داده است و به ثبات نسبی رسیده است .

در هفته گذشته سهام گروهای گروه های کوچک درصنعت خودرو، قند شکر،سیمان و انیوه سازی  بیشترین توجه رابه خود جالب کرد ،ولی صنایع بزرگ مثل پتروشمی ها از صعود باز ماند،که دلیل اصلی آن اعمال نرخ دستوری ارز بوده است که به زیان این شرکت ها ست و تا روشن نشدن نرخ ارز واقعی برای این صنعت ، وضعیت به همین منوال خواهد بود. اما این احتمال وجود دارد که با اعمال فشار به بانک مرکزی تغییرات در نرخ ارز پتروشمی های ایجاد شود وباعث بهبود شرایط آنها شود .

اگر این تغییرات انجام شود موج مثبت جدیدی دربازار سرمایه ایجاد خواهد شد، که بسیار قوی خواهد بود چون مربوط به صنایع بزرگ است ، البته دراین شرایط دولت باید توجه ویژه به بانک ها داشته باشد که باتوجه به اوضاع بازار ارز و طلا و توجهه پراخت سوده سپرده ها بانکی بالای20 درصد، احتمال افزایش سود بانکی وجود دارد  که  باعث ایجاد رکود بازار می شود و ازحجم سرمایه گذاری درتولید کاسته می شود ،که  این درحالی است که سرمایه گذاری دربورس هیچ اثر تورمی دراقتصاد ندارد و می تواند در این شرایط نابسامان  به اقتصاد کمک کند .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: