کد خبر: ۱۳۵۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۹ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - 07 June 2018
عضو شورای مرکزی خانه کشاورز ایران، گفت: شناسایی قابلیت استان‌های کشور در مورد کشت محصولات به‌ویژه محصولات دیم مغفول مانده است.

 بانکداری ایرانی ـعضو شورای مرکزی خانه کشاورز ایران، گفت: شناسایی قابلیت استان‌های کشور در مورد کشت محصولات به‌ویژه محصولات دیم مغفول مانده است.

نازخند صبحی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: ایران به دلیل چهار فصل بودن می‌تواند یکی از جذب‌کنندگان بازارها در اتحادیه اروپا باشد و به همین دلیل نباید در حوزه صادرات، بازارها را از دست بدهیم.
وی با تاکید بر اینکه شرایط صادرات ما به کشورهای دیگر بسیار شکننده است، ادامه داد: پسته، خرما، کشمش و سیب از باارزش‌ترین محصولات صادراتی ایران است اما در مرکبات نتوانسته‌ایم صادرکننده باشیم؛ در حالی که در زغفران همیشه بزرگ‌ترین صادرکننده هستیم.

این مسئول، وضعیت صادرات ایران در حوزه داروهای گیاهی را چندان مطلوب ندانست و گفت: این در حالی است که با توجه به وضعیت خودرویی و پرورش‌های گلخانه‌ای در این حوزه می‌توانیم موفق باشیم.

صبحی، آسیب‌شناسی در حوزه صادرات را یکی از راهکارهای برطرف کردن مشکلات حوزه صادرات عنوان و اظهار کرد: با مطالعه وضعیت و قابلیت استان‌ها می‌توان سند معتبری تهیه و هر نقطه از کشور را برای کشت محصول آن منطقه معرفی کرد. در این میان همچنان که خراسان قطب تولید زعفران است، استان لرستان هم یکی از مستعدترین استان‌های کشور در تولید نخود دیم است.

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز ایران خاطرنشان کرد: به طور کلی تنظیم سند دیم کشور به‌ویژه در شرایط بحران آب، امروز یک ضرورت به‌شمار می‌رود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: