کد خبر: ۱۳۵۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - 04 June 2018
بورس تهران امروز بعد از مدت ها شاهد عرضه یک شرکت جدید بود. در این روز شاخص کل به آرامی ۴۷ واحد رشد کرد اما بسییاری از سهم ها با نوسان قیمت رو به پایین همراه بودند.

بانکداری ایرانی ـ بورس تهران امروز بعد از مدت ها شاهد عرضه یک شرکت جدید بود. در این روز شاخص کل به آرامی ۴۷ واحد رشد کرد اما بسییاری از سهم ها با نوسان قیمت رو به پایین همراه بودند.

به گزارش ایسنا، رکود در بازار سهام در این روزها کمتر مشهود است، ولی این بازار هنوز در سال ۱۳۹۷ شاهد رونق نبوده و در این روزها شاهد هستیم که قیمت ها به آرامی نوسان پیدا می کند.

در روزهای گذشته بعد از خروج آمریکا از برجام و کم شدن ابهامات اقتصادی بورس تهران شاهد رشد آرام قیمت سهم‌ها بود و مخصوصا سهام‌های شاخص ساز باعث شدند روند حرکت شاخص های بازار سرمایه افزایشی باشد.

با توجه به برنامه شرکت بورس قرار براین است که سال ۱۳۹۷، ۱۲ شرکت بورسی شوند، اما تا دیروز شرکتی در بورس عرضه اولیه نشد، ولی امروز شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش وارد بازار سرمایه شد و مقداری از سهم خود را در بورس عرضه کرد.

مسئولان می گویند با توجه به شرایط بازار، سهامدار عمده و فعالان بازار توقع داشتند که این عرضه در شرایط نسبتا مساعد انجام پذیرد و در حال حاضر نیز با وجود آرام بودن شرایط بازار، زمان را برای این عرضه مناسب دیدند.

قیمت سهام پرداخت الکترونیک سامان کیش امروز در بورس تهران ۶۵۰ تومان کشف قیمت شد. این عرضه به روش ثبت سفارش انجام شد و کف قیمت ۶۲۰ تومان و سقف قیمت ۶۵۰ تومان بود و هر کد حقیقی و حقوقی تعداد ۵۰۰۰ سهم می توانستند خریداری کنند.

در این عرضه اولیه تعداد ۱۸۰ میلیون سهم معادل ۱۰ درصد از سهام شرکت برای اولین بار در بورس تهران پذیرش شد.

عرضه اولیه سهام پرداخت الکترونیک سامان کیش در شرایط کلی بازار تاثیر آنچنانی که برخی فکر می کردند نداشت و امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران حدود ۴۷ واحد رشد کرد و به رقم ۹۵ هزار و ۹۹۸ واحد رسید. همچنین شاخص کل هم وزن با ۴۲ واحد رشد تا رقم ۱۷ هزار و ۳۳۲ بالارفت.

شاخص آزاد شناور نیز ۸۲ واحد رشد کرد و به رقم ۱۰۵ هزار و ۳۴۰ واحدی رسید. شاخص بازار اول نیز با رشد ۶۲ واحدی مواجه شد اما شاخص بازار دوم افت ۵۷ واحد را تجربه کرد.

فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خراسان و پتروشیمی شازند هر یک به ترتیب ۵۷، ۲۸ و ۱۵ واحد تاثیر افزاینده شاخص کل داشتند و در طرف مقابل توسعه، معادن و فلزات، پالایش نفت بندرعباس، معدنتی و صنعتی چادرملو بیشترین تاثیر کاهنده را روی شاخص های بازار سرمایه اعمال کردند.  

امروز در گروه استخراج کانه های فلزی اکثریت نمادها روند قیمت کاهشی را تجربه کردند، اما در گروه فلزات اساسی تعدادی از سهم ها با افزایش قیمت مواجه شدند و تعدادی نیز حدود یک درصد با کاهش قیمت مواجه شدند.

در گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته ای نیز نوسان قیمت سهم ها آنچنان چشمگیر نبود و بیشتر نمادها کمتر از یک درصد نوسان قیمت داشتند. خودرویی ها نیز امروز عمدتا با کاهش قیمت مواجه شدند. در این گروه ۱۲۷ میلیون سهم به ارزش ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون مورد دادوستد قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۳۱۰ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد سهم و اوراق مالی بود.

آیفکس نیز امروز با نیم واحد کاهش مواجه شد و به رقم ۱۱۱۱.۶۳ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۱۳۰ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم ۲۱۹ میلیون سهم و اوراق مالی را رد کرد.
برچسب ها: بورس ، بازار سهام
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: