کد خبر: ۱۳۴۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۴ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - 31 May 2018
جمهوری آذربایجان نخستین فاز کریدور گاز جنوبی را در پایانه سانگ چای بخشی از یک پروژه خط لوله برای صادرات گاز دریای خزر به ترکیه و اروپای جنوبی راه‌اندازی کرد.
 بانکداری ایرانی ـ جمهوری آذربایجان نخستین فاز کریدور گاز جنوبی را در پایانه سانگ چای بخشی از یک پروژه خط لوله برای صادرات گاز دریای خزر به ترکیه و اروپای جنوبی راه‌اندازی کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از پلاتس، الهام علی اف، رییس جمهور آذربایجان در افتتاحیه بیست و پنجمین نمایشگاه نفت و گاز بین‌المللی خزر این پروژه را افتتاح کرد. کریدور گاز جنوبی شامل شبکه‌ای از پروژه‌های زیرساخت است که برای بهبود امنیت و تنوع تامین انرژی اتحادیه اروپا با رساندن گاز طبیعی از منطقه خزر به اروپا طراحی شده است.

کریدور گاز جنوبی شامل پروژه‌هایی است که از هفت کشور عبور می‌کنند و ارزش مجموع آنها حدود ۴۰ میلیارد دلار است. این پروژه‌ها شامل توسعه شاه دنیز ۲ هستند که شامل تولید گاز فراساحلی در دریای خزر است . همچنین توسعه کارخانه فرآوری گاز در پایانه سانگچال در ساحل دریای خزر در آذربایجان و سه پروژه خط لوله گاز که مسیر ثابتی را از طریق آذربایجان، گرجستان، ترکیه، یونان، آلبانی و ایتالیا فراهم می‌کند هستند. انتظار می‌رود از اواخر سال ۲۰۱۸ گاز از میدان شاه دنیز به گرجستان و ترکیه ارسال شود.

پیش‌بینی می‌شود پروژه کریدور گاز جنوبی از آغاز سال ۲۰۲۰ به میز
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: