کد خبر: ۱۳۴۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - 30 May 2018
عرضه اولیه سهام شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش با نماد "سپ" روز یکشنبه 13 خرداد ماه در بورس تهران در حالی انجام می‌شود که کمی بیشتر از دو ماه قبل سازمان بورس مانع از این عرضه اولیه به دلیل ایراد گزارش‌های برآوردی شده بود.
عرضه اولیه سهام شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش با نماد "سپ" روز یکشنبه 13 خرداد ماه در بورس تهران در حالی انجام می‌شود که کمی بیشتر از دو ماه قبل سازمان بورس مانع از این عرضه اولیه به دلیل ایراد گزارش‌های برآوردی شده بود.

به گزارش فارس ، معاونت بازار بورس تهران از عرضه اولیه تعداد 180 میلیون سهم معادل 10 درصد از سهام شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش به عنوان پانصد و بیستمین شرکت پذیرفته شده برای اولین بار پس از پذیرش در روز یکشنبه هفته آینده خبر داده است.

نام این ناشر در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش "کامپیوتر و فعالیت‌های مربوط به آن" گروه و طبقه " مشاوره مربوط به نرم افزار و عرضه نرم افزار " و در فهرست نرخ‌های بازار دوم با نماد معاملاتی "سپ" درج شده و به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه خواهد شد.

بر اساس این گزارش ، حداکثر سهیمه هر کد حقیقی و حقوقی تعداد 5 هزار سهم و کف و سقف قیمتی از 620 تومان الی 650 تومان خواهد بود.

همچنین شرکت کارگزاری بانک سامان مدیر عرضه این سهم بوده و تأمین سرمایه کاردان متعهد خرید 50 درصد از کل سهام قابل عرضه در صورت نبود مشتری است.

سید مهدی پارچینی، مدیر عملیات بازار نقد بورس تهران در این باره عنوان کرده ورود سفارش تنها با کد معاملاتی و در دوره زمانی و محدوده قیمتی تعیین شده جهت ثبت سفارش امکان پذیر بوده و ورود سفارش به طور گروهی مجاز نیست.

پس از اتمام دوره ثبت سفارش ، کشف قیمت با توجه به وضعیت سفارشات ثبت شده در دوره ثبت سفارش و مطابق با مفاد ماده 17 دستور العمل پذیره نویسی و عرضه اولیه اوراق بهادار در بورس و فرابور مصوب 14 دی ماه 1395 خواهد بود.

به گزارش فارس ، کمی بیشتر از دو ماه قبل نیز بورس تهران عرضه اولیه «سپ» را آگهی کرده بود که از سوی سازمان بورس متوقف شد.

در آن زمان سهمیه هر کد حقیقی و حقوقی تعداد دو هزار سهم و سقف و کف قیمتی نیز 750 تومان تا 790 تومان تعیین شده بود.

بر اساس این گزارش،مشاور قیمت گذاری سهام شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش شرکت تأمین سرمایه امید است که در خرداد ماه 97 سهام شرکت پرداخت الکترونیک سامان را با سرمایه 180 میلیارد تومانی ارزش گذاری کرده است.

بر اساس مدل ارزش نسبی (p/e) و ضریب اتکای 33 درصدی ارزش خرد هر سهم "سپ"با فرض تداوم فعالیت مبلغ 6419 ریال ارزش گذاری شده است.

مطابق با مدل‌های مبتنی بر جریانات نقدی نیز ارزش فعلی هر سهم این شرکت بر اساس مدل تنزیل جریانات نقدی FCFF معادل با 893 تومان است.

در مدل ارزش سهام بر اساس مدل تنزیل سود تقسیمی DDM اما ارزش هر سهم معادل با 677 تومان و 7 ریال تعیین شده است.

همچنین در این ارزشگذاری ، ارزش برآوردی حقوق صاحبان سهام شرکت پرداخت الکترونیک سامان به مبلغ یک هزار و 314 میلیارد و 302 میلیون و 500 هزار تومان و ارزش هر سهم برابر با 730 تومان و 2 ریال پیشنهاد شده است.

به گزارش فارس، سود هر سهم پس از کسر مالیات"سپ" در بودجه برآوری سال مالی منتهی به پایان 1397 معادل با 1048 ریال پیش بینی شده و برای سال‌های مالی 98 و 99 نیز به ترتیب مبلغ 1251 ریال و 1428 ریال برآورد کرده است.

سود انباشته آن نیز با افزایشی 45 درصدی نسبت به سود محقق شده سال مالی قبل برای بودجه سال مالی 96 معادل با 200 میلیارد و 354 میلیون و 500 هزار تومان پیش بینی شده است.

درآمدهای این شرکت ناشی از درآمدهای حاصل از ارائه خدمات کارتخوان،کلیه درآمدهای جاصل از اجاره دستگاه‌های کارتخوان به بانک‌ها و شرکت‌های طرف قرارداد و درآمدهای شاپرکی بابت تراکنش‌ها بر روی دستگاه‌های کارتخوان است.

درصد سود تقسیمی نیز برای سال‌های 97 تا 99 نیز معادل 85 درصد سود خالص فرض شده است.

ترکیب سهامداران "سپ" شامل بانک سامان با 27.87 درصد،بانک رفاه با 30 درصد،گروه توسعه مالی و اقتصادی سامانبا 15.21 درصد،بیمه سامان با 15 درصد،شرکت سرآمد اندوخته سازان با 5 درصد،توسن با 3.94 درصد ، سهامداران حقیقی 2.52 درصد و مابقی آن در اختیار سایر سهامداران حقوقی است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: