کد خبر: ۱۳۴۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - 27 May 2018
دولت چین به شرکت های خصوصی این کشور امکان داده است تا برای استفاده های پالایشگاهی به طور مستقیم اقدام به واردات نفت از خارج کنند.
 بانکداری ایرانی ـ دولت چین به شرکت های خصوصی این کشور امکان داده است تا برای استفاده های پالایشگاهی به طور مستقیم اقدام به واردات نفت از خارج کنند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا چین از سال 1993 میلادی یک وارد کننده صرف نفت بوده است و نزدیک به 65 درصد از نفت مورد نیاز خود را در حال حاضر از کشورهای دیگر بخصوص از خاورمیانه تامین می کند.
دولت حالا نام 11 پالایشگاه خصوصی را منتشر کرده و می گوید پس از بررسی های فراوان بر روی پالایشگاه ها، تشخیص داده است این تعداد صلاحیت واردات نفت را دارند.
وزارت بازرگانی چین در بیانیه ای در تارنمای خود آورده است این پالایشگاه ها که مجوزهای لازم را دریافت کرده اند عمدتا در استان های شاندونگ، شاآنشی، لیایونینگ، خه نن و خه بی در شرق، شمال و مرکز کشور قرار دارند.
تا پیش از این اصلی ترین وارد کنندگان نفت چین شرکت های ملی نفت چین، ساینوپک و شرکت نفت فلات قاره بوده اند که حالا بخش خصوصی هم در کنار آنها پیشتازی می کند.
بر اساس اعلام وزارت بازرگانی چین در سال 2018 میلادی سهمیه وارداتی برای پالایشگاه های خصوصی این کشور 142 میلیون تن است که 55 درصد بیش از سال قبل خواهد بود.
آمار گمرک چین نشان می دهد این کشور در سال 2017 میلادی 420 میلیون تن نفت وارد کرده است که در مقایسه با سال قبل از آن 10 درصد افزایش نشان می دهد.
موسسه تحقیقات فنی و اقتصادی شرکت ملی نفت چین در گزارشی آورده است که این کشور نزدیک به 451 میلیون تن نفت خام در سال جاری میلادی وارد خواهد کرد که 7/7 درصد بیش از یک سال قبل از آن خواهد بود.
بر اساس آماری که این موسسه به دنبال پژوهش های خود به آن دست یافته است میزان اتکای چین به نفت وارداتی در سال 2017 میلادی 67 درصد بوده است.
در همین ارتباط پیش بینی شده است که میزان تقاضا برای نفت در چین در سال جاری میلادی 4.6 درصد بیشتر شود که با این حساب چین به 615 میلیون تن نفت نیاز خواهد داشت چین اکنون بزرگترین مصرف کننده نفت دنیاست.
همین گزارش نشان می دهد که تقاضا برای گاز طبیعی در چین در سال 2018 میلادی با 10 درصد افزایش به 258 میلیارد و 700 میلیون متر مکعب خواهد رسید.
امسال چین 40 درصد از گاز طبیعی مورد نیازش را از خارج تامین خواهد کرد که معادل 105 میلیارد متر مکعب است و 13.4 درصد بیش از سال 2017 میلادی خواهد بود.
چین سال 2017 میلادی 235 میلیارد و 200 میلیون متر مکعب گاز طبیعی مصرف کرد که 17 درصد بیش از سال 2016 میلادی بوده است.
برچسب ها: چین ، واردات نفت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: