کد خبر: ۱۳۴۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۱ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - 27 May 2018
بانكداري ايراني ـ سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: مردم دیگر به بانک ها اعتماد نمی کنند و ترجیج می دهند ارزها را در خانه نگه دارند.
 بانكداري ايراني  ـ  سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: مردم دیگر به بانک ها اعتماد نمی کنند و ترجیج می دهند ارزها را در خانه نگه دارند.

 محمد مهدی مفتح با اشاره نگهداری ارز در خانه ها به خانه ملت گفت: متاسفانه اعتماد مردم به بانک ها و دستگاه های اقتصادی کاهش چشم گیری داشته و به همین دلیل خسارت فروانی به سرمایه ی اجتماعی و اعتماد عمومی وارد شده است. 

وی ادامه داد: یکی از مباحثی که به اعتماد عمومی آسیب وارد کرد،بی وفایی بانک به عهدی که داشتند بود. بانک ها در زمان پذیرش سپرده های ارزی اعلام کردند که سپرده گذاران هر زمان که بخواهند می توانند منابع خود را پس بگیرند اما در واقعیت چنین اتفاقی رخ نداد.عدم اعتماد مردم به قول و تعهدات بانک ها باعث می شود که مردم ارز را در خانه نگهداری کنند و اجازه ندهند سرمایه در چرخه اقتصادی جریان داشته باشد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اعتماد عمومی به بانک ها و سپرده گذاری در آن ها کاهش چشمگیری یافته است،افزود: اکنون برای خروج ارز از خانه ها باید اعتماد مردم به مسئولان و دستگاه اقتصادی تقویت شود. در شرایطی که قول ها عملی نشده است بالا بردن اعتماد مردم به بانک ها نیاز به تضامین  قوی دارد که تنها با اعلام کفایت نمی کند.

مفتح گفت:مردم سرمایه های ارزی خود را در بانک ها ذخیره کردند اما زمان تحویل ارزهای مردم، بانک ها پول سپرده گذاران را براساس نرخ ارز دولتی حساب کرده و با ریال، سپرده های ارزی آن ها را پس داد.

وی افزود:مردم باید مطمئن شوند وقتی سرمایه خود را در بانک ها سپرده گذاری می کنند همان سرمایه را با همان نوع ارزی تحویل داده اند و هر زمانی که بخواهند بتوانند آن را پس بگیرند و در غیر این صورت هرگز نمی توان ارز را از خانه ها خارج کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: