کد خبر: ۱۳۴۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 21 May 2018
بانکداری ایرانی ـ بلوک‌ ۱۷.۳۴ درصدی بیمه‌ البرز پس از واگذاری در اسفندماه قطعی نشد و تا برای سومین بار روانه میز فروش در بورس عرضه می شود.
بانکداری ایرانی ـ بلوک‌ ۱۷.۳۴ درصدی بیمه‌ البرز پس از واگذاری در اسفندماه قطعی نشد و تا برای سومین بار روانه میز فروش در بورس عرضه می شود.

در پی عدم انجام معامله بلوک 17 درصدی بیمه البرز در 16 بهمن سال گذشته به رغم وجود دو سه مشتری ، این بلوک مجددا 12 اسفند سال 96 توسط سازمان خصوصی سازی عرضه و بعد از رقابتی کوتاه از سوی کارگزاری صبا تامین برای کنسرسیومی متشکل از سه صندوق بازنشستگی، صندوق عشایر و صندوق تامین اجتماعی خریداری شد.

مشتری دیگر این بلوک که به قیمت تابلوی بورس در روز عرضه (معادل قیمت بسته شدن روز قبل از عرضه) به اضافه 20 درصد به شرط آن که از 1275 ریال کمتر نباشد، یکی از زیرمجموعه های وزارت بود که در نهایت به قیمت 1301 ریال فروخته شد.

با این حال سازمان خصوصی سازی با انتشار آگهی از عدم رسیدن به توافق با خریداران و یا عدم تایید صلاحیت آنها و یا هر دلیل مگوی دیگر خبر داد و اعلام کرد: قصد دارد این بلوک 17.34 درصدی بیمه البرز بار دیگر عرضه کند.

این بلوک شامل بیش از 694 میلیون و 667 سهم "البرز" است که 28 خرداد با کاهش حدود 13 میلیارد تومانی به ارزش 75.5 میلیارد تومان به صورت 30 درصد نقد و بقیه اقساط (با کاهش قیمت پایه نسبت به عرضه‌های قبلی) در بورس عرضه می شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: