کد خبر: ۱۳۳۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 18 May 2018
طرح کشت مبتنی بر قرارداد یا تولید مبتنی بر سفارش عصر پنجشنبه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مشهد رونمایی شد.
بانکداری ایرانی ـ  طرح کشت مبتنی بر قرارداد یا تولید مبتنی بر سفارش عصر پنجشنبه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مشهد رونمایی شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم بهره برداری از طرح کشت مبتنی بر قرارداد در راستای برنامه توسعه اشتغال روستایی با محوریت محصول زعفران گفت: شاخص ما ایجاد اشتغال و دگرگونی زندگی روستائیان است و بر اساس این سیاست و مطالعات انجام شده طرح کشت مبتنی بر قرارداد یا تولید مبتنی بر سفارش را اجرا می کنیم. 
علی ربیعی بیان کرد: هدف حفظ اشتغال در روستاها، اقتصادی کردن زندگی در روستاها، جلوگیری از مهاجرت و مقابله با فقر است.
وی اظهار داشت :سیاست ما فقط دادن وام نیست بلکه باید توجه کنیم که وام در خدمت اشتغال و اقتصاد روستا باشد و بر همین اساس این طرح در گام اول در حوزه زعفران و در استانهای خراسان رضوی، خراسان جنوبی و کرمان اجرا می شود. 
ربیعی اضافه کرد : در محصولات باغی استانهای آذربایجان شرقی، گلستان، خراسان رضوی و خراسان شمالی و در محصول سیب زمینی، استانهای همدان، قزوین، اردبیل و در محصول گوجه فرنگی استان کرمانشاه، در محصول کنجد استان یزد و در فرآورده های لبنی استان های خراسان رضوی و خراسان شمالی در این طرح جا دارند. 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: اتصال کسب و کارها به بازار مهمترین مشکل ماست زیرا ساختار کشاورزی ما پر از بنگاههای کوچک بدون اتصال پایدار به زنجیره های ارزش و تولید است. 
وی اظهارداشت : مطالعات نشان می دهد بیشترین لطمه به طرح ها از عدم اتصال به بازار است لذا برقراری ارتباط و اتصال پایدار بین بنگاههای خرد و کوچک محلی و بنگاههای بزرگ صادراتی تحت قرارداد و همچنین انتقال دانش فنی و استانداردها از جمله اهداف این طرح است. 
ربیعی گفت: اصلاح ساختار تامین مالی توسط سیستم بانکی برای تامین به موقع در فصل برداشت با پرداخت مستقیم به کشاورز به جای پرداخت به شرکتها یا واسطه ها و همچنین پرداخت نقدی به کشاورزان به منظور جلوگیری از انحراف منابع بانکی تحت نظارت یک سیستم نظارتی از دیگر اهداف طرح مزبور است. 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در این مرحله 600 میلیارد ریال وام برای بیش از پنج هزار روستایی در نظر گرفته شده است. 
وی با بیان اینکه طرح کشت مبتنی بر قرارداد، کار سه جانبه معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است افزود: همه کشاورزانی که در این طرح مشغول کار شوند مشمول بیمه اجتماعی صندوق روستائیان و عشایر خواهند بود. 
ربیعی اضافه کرد :امید است با این طرح ها تولید ایرانی در مجامع بین المللی بدرخشد و با بیمه شدن آنها از فقر در دوران سالمندی و مشکلات اقتصادی روستائیان پیشگیری شود. 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با حضور در روستای منزل آباد مشهد، احکام بازنشستگی سه نفر از بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر را به آنها اعطا کرد. 

*خروج آمریکا از برجام بی تاثیر است 
ربیعی همچنین در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: خروج آمریکا از برجام بر زندگی مردم کمترین اثر خواهد داشت و سیاست دولت این است که اثر خروج آمریکا از برجام بر زندگی مردم را کم کنیم. 
وی افزود: مشکلات تحریم و ارز با پشتیبانی از سیاستهای ارزی دولت و نرخ ارزی به حداقل رسیده است. 
ربیعی اضافه کرد :امریکا انتظار داشت بعد از خروج از برجام بازار ایران حالت متشنج بگیرد اما هیچ اتفاق خاصی رخ نداد. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: