کد خبر: ۱۳۳۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 09 May 2018
بانكداري ايراني ـ بزرگترین رویداد فرهنگی کشور در حالی پا به هفتمین روز برگزاری گذاشت که بانک شهر به عنوان عاملیت خدمات بانکی در این رویداد بزرگ تمامی پیش بینی ها را برای حضور موثر و موفق در این نمایشگاه اندیشیده است.
 بانكداري ايراني  ـ بزرگترین رویداد فرهنگی کشور در حالی پا به هفتمین روز برگزاری گذاشت که بانک شهر به عنوان عاملیت خدمات بانکی در این رویداد بزرگ تمامی پیش بینی ها را برای حضور موثر و موفق در این نمایشگاه اندیشیده است. 

نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از 12 تا 22 اردیبهشت ماه در مصلی بزرگ تهران با شعار « نه به کتاب نخواندن» در حال برگزاری است و بانک شهر نیز شعار ««نوآوری در خدمت» را در این دوره برای خود برگزیده است. 

مشاهدات خبرنگار  بانكداري ايراني   در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نشان می دهد بانک شهر که سومین سال عاملیت اجرای عملیات بانکی و ثبت نام بن کارت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بر عهده داشته بسیار موفق عمل کرده به طوریکه بر اساس گفته های مدیران این بانک ارائه خدمات لحظه ای بدون اختلال فنی یا قطعی سیستم ها به مردم و ناشران انجام شده است. 

سید مرتضی صالحی مدیر امور سازمان و برنامه ریزی بانک شهر هم در گفت و گو با خبرنگار  بانكداري ايراني   درباره اجرای برنامه های این بانک در طی سه سال اخیر برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: بانک شهر سومین سال است که عاملیت خدمات  بانکی را در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بر عهده دارد. سال اول این مسئولیت، نمایشگاه در شهر آفتاب برگزار شد و طبیعتا به واسطه اولین سال برگزاری در مکان جدید مشکلاتی به لحاظ امکانات و زیرساخت های این مکان وجود داشت. ولی توانستیم با مدیریت و همکاری شهرداری و مجموعه شهر آفتاب امکانات را در آنجا فراهم کنیم. صدور بن کارت ها نیز به صورت فیزیکی با تفاهم نامه با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام گرفت. 

صالحی ادامه داد: با توجه به اینکه شعار بانک شهر، نوآوری در خدمت است این بانک تلاش کرد در سال دوم برگزاری نمایشگاه در شهر آفتاب تهران خدمات جدیدی را به مجموع خدمات خود اضافه کند و سیستم NFC به معنی انتقال خرید و تراکنش از طریق در کنار هم قرار دادن گوشی تلفن همراه با دستگاه های پوز به مردم خدمات بانکی ارائه نماید و بر خلاف سال اول کسانی که به این طریق ثبت نام کرده اند دیگر نیازی به تهیه بن کارت فیزیکی نداشتند . 

او با اشاره به اینکه بانک شهر تلاش کرد در سال سوم عاملیت خدمات بانکی خود ، خدمت جدید دیگری به مردم ارائه کند گفت: در سال سوم برگزاری؛ تکنولوژی دیگری برای اولین بار در ایران ، در بانک شهر و در نمایشگاه تحت عنوان خدمات کارت ملی هوشمند پیاده سازی شد. در این خدمت، طبق تفاهم نامه ای که با سازمان ثبت احوال انجام دادیم افرادی که داری کارت ملی هوشمند هستند این امکان را دارند که با واریز سهم خود و مبالغ یارانه ای که توسط وزارت ارشاد به متقاضیانی که ثبت نام کرده اند روی این کارت شارژ میگردد  دیگر نیازی به حضور در صف های طولانی برای اخذ بن کارت فیزیکی ندارند و این عزیزان  به راحتی خرید کتاب خود را با کارت ملی هوشمند ملی خوداز طریق کارت خوان دریافت نمایند. 

مدیر امور سازمان و برنامه ریزی بانک شهر درباره تعداد سخت افزارها و تجهیزات خدمات بانکی در سطح نمایشگاه امسال کتاب تهران گفت: بانک شهر در سطح کشور 355 شعبه الکترونیکی تحت عنوان شهر نت در 180 شهر کشور مستقر کرده که خدمات بانکی 24 ساعته ارائه می دهد.این شهر نت ها  مجهز به  دستگاه های ATM ، خود دریافت، وب کیوسک برای صدور کارت هدیه و دستگاه خود بانک به عنوان یکی از ابزارهای الکترونیک بانک شهر که امکان افتتاح حساب، امکان صدور صورتحساب با مهر خیس، امکان صدور تمکن مالی و کارت اعتباری را دارد نیز به مردم و مشتریان خدمات بانکی ارائه می دهد. در حال حاضر 70 درصد خدماتی که در شعب ما انجام می شود از طریق شهر نت ها نیز ارائه می شود. با این توضیحات باید بدانیم که بانک شهر با چه امکاناتی در نمایشگاه کتاب تهران حضور دارد.  

صالحی ادامه داد: در حال حاضر در نمایشگاه سی و یکم کتاب تهران 17 در غرفه اصلی 17 کانتر، 5 باجه راه دور در هر سالن، 3 دستگاه شهر نت (شعب الکترونیک)، 30 دستگاه وب کیوسک برای صدور بن کارت ها، 20 دستگاه خودپرداز برای نقل و انتقال وجوه، 5 دستگاه خودپرداز سیار که در مجموع 10 دستگاه ATM در خود جای داده است توسط بانک شهر در سطح نمایشگاه کتاب برای افتتاح حساب و صدور بت کارت و خدمات ارزی استقرار یافته است استقرار یافته است.

وی درباره تعداد دستگاه های پذیرنده (کارتخوان) و ارائه آنها به غرفه داران و ناشران نیز گفت: بانک شهر پیش بینی ارائه 3500 دستگاه کارتخوان را برای ارائه به ناشران کرده بود که از این میان 3300 دستگاه مورد استفاده قرار گرفته است.  

یکی از نکات مهم و قابل توجه حضور بانک شهر در نمایشگاه کتاب این است که علارغم افزایش حجم تراکنش ها و فعالیت های بانکی در سال جاری نسبت به سال گذشته ، به دلیل استفاده از تکنولوژی NFC و کارت ملی هوشمند تعداد تجهیزات الکترونیکی  در نمایشگاه کتاب نسبت به سال گذشته 50 درصد کاهش یافته است .

صالحی افزود: در بخش خدمات دستگاه های پذیرنده نیز تاکنون مشکل خاصی گزارش نشده و گروه های فنی، ستادی و پشتیبانی بانک شهر به صورت لحظه ای قطعی یا اختلالات را رصد و اگر مسئله پیش بیاید سریعا نسبت به رفع آن اقدام می کنند. هم چنین مانیتورینگ پایدار و صد در صدی از مجموعه فعالیت ها و نیز نظارت بر روی سیستم ها در حال انجام است.

وی هم چنین از حضور مدیران بخش های مختلف ستادی بانک شهر در مدت برگزاری نمایشگاه در دو نوبت صبح و عصر به منظور نظارت بر خدمات ارائه شده و میزبانی از مسئولان و مقامات کشور خبر داد. 

مدیر امور سازمان و برنامه ریزی بانک شهر هم چنین درباره رضایتمندی و نظرسنجی های انجام شده در میان مردم و مخاطبان نمایشگاه گفت: در برنامه تلویزیونی "تهران 20 " روز دوشنبه  17 اردبیهشت ماه با حضور مدیرعامل بانک شهر برگزار شد ، طبق نظرسنجی صورت گرفته توسط مجری برنامه 98.5 درصدی از خدمات بانک شهر رضایت خود را اعلام داشتند که این رضایتمندی نشان از خدمات مطلوب بانک شهر به مردم است. هم چنین افرادی با عنوان «بانک یار» با لباس متحد الشکل و نشان «از من بپرس» مردم را در سطح نمایشگاه برای ارائه بهتر خدمات بانکی راهنمایی می کنند. 

صالحی در پاسخ به سئوال خبرنگار  بانكداري ايراني   درباره تعداد صدور بن کارت ها از طریق کارت ملی هوشمند گفت تا پایان روز ششم نمایشگاه کتاب از میان 150 هزار نفری که برای بن کارت ثبت نام کرده اند 52 هزار نفر از طریق کارت ملی هوشمند ، بن کارت شارژ گریده است . 

وی درباره تلاش بانک شهر برای ایفای نقش اجتماعی خود در فعالیت های فرهنگی ـ اجتماعی گفت: بانک شهر برای حضور در چنین برنامه هایی و در راستای رسالت مسولیت اجتماعی خود و  با هدف ارتقاء فرهنگ کتاب و کتابخوانی شرکت می کند و قصد بانک عدم انتفاع اقتصادی در چنین رویدادهای می باشد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: