کد خبر: ۱۳۳۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۶ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 09 May 2018

اریک ابیدال در گفت‌وگویی با یک شبکه رادیویی در اسپانیا در مورد دورانی که مبتلا به سرطان کبد شد و اتفاقاتی که برایش رخ داد، حرف زده است.

ستاره بازنشسته در ماه مارس سال ۲۰۱۱ مبتلا به این بیماری شد، مدت‌ها به معالجه پرداخت و از آن رهایی یافت.

اما یک سال بعد که پیراهن شماره ۲۲ بارسلونا را به تن داشت، بیماری بازگشت.

بیماری مهلک ستاره سابق بارسا فاش شد +تصاویر

۲ سال مبارزه با سرطان

وی گفت:شماره پیراهنم در بارسا بیانگر ۲ نکته است. شماره سمت چپ، نشانگر سال‌های است که مبتلا به سرطان بودم و رقم سمت راست، سال‌های که با این بیماری مبارزه کرده و آن را شکست دادم، عنوان می‌کند.

بازیکن ارزشمند پیشین کاتالان‌ها ادامه داد:در تمام دوران بیماری، همه بازیکنان مثل خانواده‌ام بودند و مهم‌ترین اتفاق این بود که دنی آلوس می‌خواست بخشی از کبدش را به من برای پیوند هدیه کند.

ابیدال افزود:آلوس واقعا محبت داشت. به او گفتم که چنین چیزی را نمی‌توانم بپذیرم. می‌دانستم که چقدر با محبت است، اما اگر اینگونه اقدام کند، چقدر می‌تواند برایش خطرناک باشد. همیشه بابت این همدردی و حس فداکاری از او ممنون خواهم بود.

او در مورد این که چطور با سرطان برخوردکرده، حرف زد:بیماری در کل سخت بود. اما امیدوار بودم و همه روزه برداشت خوبی داشتم که چطور با سرطان کنار آمده و به زندگی ادامه دهم. باورکنید در آن موقع خیلی چیز‌ها یادگرفتم. فهمیدم مردم چقدر به من لطف دارند. مجبور بودم هر ۶ ماه یکبار تحت معاینات دقیق قرارگیرم. اما با شور و شوق بازی کردن، توانستم آن راکنار بزنم.

ابیدال ادامه داد:در فوتبال مرتکب اشتباهاتی شده که تاوانش را هم دادم. مسابقات قهرمانی یا فینالی را از دست داده‌ام. اما به خودم گفتم روز بعد هم باید از خواب برخیزم و زندگی کنم. به این نحو بر بیماری خویش غلبه کردم.

بیماری مهلک ستاره سابق بارسا فاش شد +تصاویر

اعتقاد به خدا، انگیزه اصلی مبارزه با بیماری

ابیدال همچنین در مورد نبرد با بیماری عنوان کرد:یادم می‌آید که می‌گفتند توده سنگینی در کبد دارم که در حال رشد است. بعد نیز گفتند که نمی‌دانند علت رشدش چیست، اما با پیوند می‌توانند آن را تحت کنترل بگیرند. اما اعتقاد به خدا و بعد شور و شوق به فوتبال، به من کمک کرد تا بر این بیماری غلبه کنم.

بیماری مهلک ستاره سابق بارسا فاش شد +تصاویر

بازیکن پیشین فرانسه همچنین عنوان کرد:از همان ابتدا به خداوند باورداشتم و اعتقادم همیشه مثبت بود. آدم‌های که بیش از همه مرا حمایت کردند، اعضای خانواده‌ام بودند. واقعا حس خوبی نسبت به فرزندانم، همسرم و والدینم داشتم.

در ادامه این مصاحبه وی عنوان کرد بخشی از کبد یکی از عموزاده‌هایش، به وی پیوند شد و توانست بر سرطان غلبه کند.

فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: