کد خبر: ۱۳۳۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۹ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 08 May 2018
بانكداري ايراني ـ برخی تحلیل‌گران معتقدند قیمت‌های کنونی دلار و سکه حبابی است و لذا از این پس سرمایه‌گذاری در این دو حوزه ریسک بالایی خواهد داشت؛ در این بین بازیگران بورس ممکن است برنده نهایی باشند.
 بانكداري ايراني  ـ برخی تحلیل‌گران معتقدند قیمت‌های کنونی دلار و سکه حبابی است و لذا از این پس سرمایه‌گذاری در این دو حوزه ریسک بالایی خواهد داشت؛ در این بین بازیگران بورس ممکن است برنده نهایی باشند و شاید به همین دلیل است که شاخص بازده نقدی بورس در روزی که پیش‌فروش سکه متوقف و قیمت دلار قاچاق کاهشی شد، ۳۱۵ واحد رشد کرد.

همان‌گونه که خبرگان بازار پیش‌بینی می‌کردند افزایش قیمت دلار که دیروز تا مرز 7 هزار تومان هم رسید،  دوام نیاورد و قیمت‌ها چه در مراکز سنتی خرید و فروش مانند پاساژ افشار و.. چه در صرافی‌های هرات و سلیمانیه و.. افت محسوسی داشت.

به گفته فعالان بازار چند عامل مهم در کاهش قیمت نقش داشته‌است:

1. مجوز بانک‌مرکزی به برخی صرافی‌ها برای ارسال حواله ارزی به مقاصد خارجی برای واردکنندگان که به کاهش تقاضای نقد در بازار منجر شد.

2. انتشار اخباری مبنی بر آغاز تخصیص ارز 4200 تومانی به واردکنندگان لوازم‌خانگی

3. افزایش تزریق ارز به بازار از اواخر ساعت کاری روز یکشنبه

با توقف کامل پیش‌فروش سکه  متقاضیان به سمت بازار سکه هجوم بردند و بازار را  ملتهب کردند. اما با کاهش قیمت دلار سکه هم در پی آن روند نزولی در پیش گرفت. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: