کد خبر: ۱۳۲۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۱ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 07 May 2018
مدیرعامل بانک سپه از اختصاص یک هزار و 550 میلیارد ریال از منابع صندوق توسعه ملی نزد این بانک به طرح های حوزه آب، کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست بخش خصوصی در سال جاری خبر داد.
بانكداري ايراني  ـمدیرعامل بانک سپه از اختصاص یک هزار و 550 میلیارد ریال از منابع صندوق توسعه ملی نزد این بانک به طرح های حوزه آب، کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست بخش خصوصی در سال جاری خبر داد.

به گزارش  بانكداري ايراني  از بانک سپه، محمدکاظم چقازردی روز یکشنبه گفت: این میزان منابع در قالب تسهیلات سرمایه در گردش به فعالان بخش های خصوصی، تعاونی و بنگاه های اقتصادی متعلق به موسسه های عمومی غیردولتی پرداخت خواهد شد.
وی با تاکید بر ضرورت حمایت نظام بانکی از حوزه آب، کشاورزی و محیط زیست، افزود: بانک سپه از محل منابع صندوق توسعه ملی در سالجاری، سرمایه در گردش فعالیت های دارای توجیه اقتصادی در بخش آب، کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی غیردولتی را تامین خواهد کرد.
رئیس هیات مدیره بانک سپه درخصوص نرخ سود تسهیلات اعطایی بانک به فعالان بخش آب، کشاورزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی و محیط زیست نیز گفت: این بانک سعی می کند برای کمک به حفظ و استفاده بهینه از حوزه آب، کشاورزی و محیط زیست، تسهیلات ارزان قیمت در اختیار فعالان این حوزه ها قرار دهد؛ بر این اساس متقاضیان سرمایه در گردش برای فعالیت در حوزه های اعلام شده تسهیلات با نرخ سود بین 10 تا 16 درصد دریافت خواهند کرد.
چقازردی افزود: تسهیلات ارزان قیمت بانک سپه در اختیار فعالان حوزه آب، کشاورزی و صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی مستقر در مناطق مشمول اعمال نرخ ترجیحی و دانش بنیان قرار می گیرد.
وی بر رعایت همه قوانین و مقررات زیست محیطی تاکید کرد و گفت: این تسهیلات پس از اعتبار سنجی و احراز اهلیت متقاضیان دریافت تسهیلات از منابع صندوق توسعه ملی، با رعایت همه مقررات، فقط به موسسه ها و شرکت هایی پرداخت خواهد شد که حداقل 80 درصد سهام یا سهم الشرکه آن مستقیم یا با واسطه اشخاص حقوقی متعلق به اشخاص حقیقی باشد.
به گزارش ایرنا، صندوق توسعه ملی یک صندوق بین نسلی است که منابع آن از محل درآمد حاصل از فروش نفت و فرآورده های نفتی تامین می شود؛ میزان تخصیص این منابع در بودجه امسال از 20 به 30 درصد افزایش یافته است.
این منابع به صورت تسهیلات از طریق بانک های عامل به سرمایه گذاران بخش های اقتصادی پرداخت می شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: