کد خبر: ۱۳۲۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۴ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 07 May 2018
بانكداري ايراني ـدرآمد پست بانک در سال 96 بالغ بر 25 درصد از هزینه های این بانک فاصله معناداری گرفته و این بانک قریب به دو هزار میلیارد ریال بیش از هزینه ها، درآمد کسب کرده است .
 بانكداري ايراني  ـ درآمد پست بانک در سال 96 بالغ بر 25 درصد از هزینه های این بانک فاصله معناداری گرفته و این بانک  قریب به دو هزار میلیارد ریال بیش از هزینه ها،  درآمد کسب کرده است. 

به گزارش  بانكداري ايراني  ، در سال 96 پست بانک بالغ بر  نه هزارمیلیارد ریال درآمده از تسهیلات پرداختی داشته و در مقابل حدود هفت هزار میلیارد ریال سود بابت سپرده های جمع آوری شده پرداخت کرده است . 

پست‌بانک ایران در چارچوب نظام بانکداری اسلامی و بر اساس قانون عملیات بانکی بدون ربا و به منظور تأمین تمام یا بخشی از نیازهای افراد نسبت به اعطاء انواع تسهیلات در قالب عقود اسلامی به شرح ذیل مبادرت می کند: تسهیلات فروش اقساطی، جعاله تعمیر مسکن ، مضاربه ، وام قرض الحسنه، مشارکت مدنی، اجاره به شرط تملیک، سلف، خرید خودرو، خرید دین - یارا کارت بر پایه عقد مرابحه ،  کارت اعتباری بر پایه عقد مرابحه و سایر تسهیلات. 

همچنین ، این بانک با توجه به رسالت ذاتی خود مبنی بر خدمت‌رسانی در روستاها و مناطق کم‌برخوردار و به‌عنوان بزرگترین خرده‌بانکدار کشور، توانسته در سال 96  برای توسعه اقتصاد روستاها و رونق کسب‌و‌کارهای خرد بیش از سه  هزار میلیارد تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی در بخش های کشاورزی، دامداری و منابع طبیعی، صنایع تبدیلی و تکمیلی و سایر بخش‌های مرتبط پرداخت کند. 

در خصوص سپرد ها نیز باید گفت که پست بانک  از شهریور 96 که بانک مرکزی دستورالعمل نرخ سود بانکی را اعلام کرد سود بلند مدت را 15 و کوتاه مدت را 10 درصد اعلام کرده است . 

وضعیت دریافت و پرداخت در سال 96 

پست بانک در سال 96 بالغ بر 52 هزار و 289 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده که از این محل 9هزار و 702 میلیارد ریال درآمد  نصیب بانک شده است . 

در همین دوره سپرده های جمع آوری شده 57 هزار و 193 میلیارد ریال  ریال بوده که 7هزار و 765 میلیارد ریال سود به سپرده گذاران پرداخت شده است . 

بیشترین تسهیلات پرداختی در بخش مشارکت مدنی با رقم 17 هزار و 121 میلیارد ریال بوده و در ردیف بعدی فروش اقساطی با رقم شش هزار میلیارد ریال بود.
 
بیشترین سپرده های جمع آوری شده بانک پست بانک ، سپرد های قرض الحسنه بوده که رقم 22 هزار و 723 میلیارد ریال بوده و در ردیف بعدی  کوتاه مدت با رقم  16 هزار میلیارد ریال بوده است . 

وضعیت دریافت و پرداخت در سال 97

تسهیلات اعطای در فروردین  97 مبلغ سه هزار و 666 میلیارد ریال بوده است. درآمد کسب شده در این دوره 500 میلیارد ریال بوده است . 

 سپرده های جمع آوری شده نیز 130 هزار میلیارد ریال بوده که مبلغ 129 هزار میلیارد ریال از این میزان در پایان دوره تسویه شده است . سود پرداختی در فروردین 353 میلیارد ریال بوده است . 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: