کد خبر: ۱۳۲۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳:۴۹ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 05 May 2018
بانكداري ايراني ـ بانک تجارت در فرودرین ماه سال 1325 هزار میلیارد ریال سپرده جذب کرده است که نسبت به سال قبل بیش از 20 درصد رشد داشته است؛ چرا که در دوره مشابه در سال قبل 800 میلیارد ریال سپرده جذب کرده بود.
 بانكداري ايراني  ـ سال 97 برای بانک تجارت متفاوت خواهد بود؛ چرا که این بانک در سه  حوزه ، سال جدید را متفاوت آغاز کرده است. 

به گزارش  بانكداري ايراني   ، بانک تجارت از پایان سال گذشته ، در حوزه  انرژی و حمل و نقل وارد شده و مذاکراتی نیز انجام داد. علاوه بر این در حوزه بانکداری نیزنسبت به سال گذشته عمل کرد بهتری را نشان داده است . در نهایت اینکه بانک بخشی از  املاک مازاد را در سال جاری تعیین و تکلیف کرده  و توانسته  تعدادی از آن را نقد کند. 

دریافت و پرداخت بانک تجارت در فروردین 97

بانک تجارت در فرودرین ماه سال  1325 هزار میلیارد ریال سپرده جذب کرده است که نسبت به سال قبل بیش از 20 درصد رشد داشته است؛ چرا که در دوره مشابه در سال قبل 800 میلیارد ریال سپرده جذب کرده بود. برای این میزان سپرده جمع آوری مبلغ 11 هزار و 209 میلیارد ریال سود پرداخت کرد. حال انکه در سال قبل برای 800 میلیارد ریال نزدیک به 13 هزار میلیارد سود پرداخت کرده بود، لذا هزینه های بانک کاهش معناداری داشته است. 

بانک تجارت در اول سال 97  بیش از 558 هزار و 396 میلیارد ریال مانده تسهیلات داشت که از پایان سال 96 به این دوره منتقل شد . در فروردین 97 این بانک 38 هزار و 719 میلیارد ریال تسهیلات اعطا کرده که نسبت به سال قبل حدود 50 درصد افزایش را تجربه کرده  و از این مبلغ سه هزار میلیارد ریال درآمد  کسب  کرد. 

فروش از املاک مازاد 
قائم مقام مدیرعامل بانک تجارت، اخیرا، با اعلام رشد 56 درصدی فروش املاک مازاد بانک در سه ماهه پایانی سال 96 ابراز امیدواری کرد که روند حفظ منافع سهامداران در سال جدید نیز تسریع یابد. وی افزود:  در سال گذشته با فروش 239 مورد از املاک مازاد بانک مبلغی بالغ بر 1.290 میلیارد ریال درآمد برای بانک حاصل شد که 106 مورد از این املاک تملیکی و مازاد در 3 ماهه پایانی سال 96 به فروش رسیده که نشان دهنده رشد 56 درصدی در این بازه زمانی است.

فضای جدید کسب و کار 
بانک تجارت از ماه های پایانی سال قبل مذاکرات با بخش نفت و انرژی و همچنین کشتیرانی را آغاز کرده و با مدیران آنها وارد گفت و گو شده است. 

بر اساس این گزارش، بیست و هفتم اسفند 96  در ساختمان مرکزی این بانک میزبان همتای خود در شرکت پخش فرآورده‌های نفتی بود تا آمادگی خود را برای خدمات و ارائه سرویس‌های مالی و بانکی ارائه را اعلام  کند. 

علاوه بر این ، مجموعه مالی و بانکداری شرکتی در بانک تجارت با همکاری شرکت نفت ایران، بعد از گذشت چندین نشست‌ تخصصی، توانستند روشی جدید و کارگشا برای تامین مالی امن و هدفمند پروژه‌های صنعت نفت کشور طراحی کنند که با حمایتی که از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی جلب کرده است، می‌تواند پس از اخذ مجوزات لازم ضمن جمع‌آوری منابع ارزی جهت اجرای پروژه‌های نفتی کشور، به ایجاد رونق و بهبود در بازارهای کالا، خدمات، کار، سرمایه و کاهش التهابات بازارهای پول و ارز کمک نماید. همچنین ، بانک تجارت و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی به منظور افزایش ، توسعه و ارایه خدمات داخلی و بین المللی بانکی، تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

بهبود وضعیت بانک در سال 97 
بانک تجارت که در ماه های اخیر با مشکلاتی دست وپنجه نرم کرده بود با این تحولات  ذکر شده ، می تواند مسیر  برون رفت ازمشکلات را با سرعت طی کند . چرا که علاوه بر تحول در فضای بانکداری ، در بخش بازاریابی نیز پویاتر از گذشته عمل کرده و اموال مازاد خود را که سالها بود دارایی بانک را منجمد کرده بود را  نیز در حال تعیین و تکلیف است بنابراین سال 97 سالی پر از خبرهای خوب برای بانک تجارت خواهد بود . 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: