کد خبر: ۱۳۲۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 30 April 2018
روز دوشنبه درحالی‌که تنش‌ها در شبه‌جزیره کره آرام گرفته است و درآمد اعلام شده شرکت‌ها در ربع اول سال، تا به حال، درخشان بوده است، سهام آسیایی رشد جلسه قبلی خود را ادامه دادند.

بانكداري ايراني  ـ روز دوشنبه درحالی‌که تنش‌ها در شبه‌جزیره کره آرام گرفته است و درآمد اعلام شده شرکت‌ها در ربع اول سال، تا به حال، درخشان بوده است، سهام آسیایی رشد جلسه قبلی خود را ادامه دادند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، روز دوشنبه درحالی‌که تنش‌ها در شبه‌جزیره کره آرام گرفته است و درآمد اعلام شده شرکت‌ها در ربع اول سال، تا به حال، درخشان بوده است، سهام آسیایی رشد جلسه قبلی خود را ادامه دادند. هرچند برخی سرمایه‌گذاران در مورد احتمال بازگشت اختلافات تجاری چین و آمریکا، نگران هستند.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه در خارج از ژاپنِ ام‌اس‌سی‌آی، پس از این که در روز جمعه بیش از ۱ درصد جهش کرد، امروز ۰.۹ درصد رشد کرد. به نظر می‌رسد این شاخص پس از ثبت دو جلسه متوالی افت، بتواند این ماه را با سودی اندک به پایان ببرد.

کوسپی کره‌جنوبی ۰.۶ درصد رشد کرد. به دنبال ثبت سود بی‌سابقه غول تکنولوژی، سامسونگ الکترونیکس، و پس از اجلاس بسیار بین دو کره که فوق‌العاده موفق بود، این شاخص ماه آوریل خود را با حدود ۲.۵ درصد سود به پایان خواهد رساند.

شاخص هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ، ۱.۶ درصد جهش کرد، شاخص اصلی سهام استرالیا ۰.۵ درصد سود کرد، درحالی‌که سهام نیوزلند سودهای اولیه خود را از دست داد و در نهایت تنها ۰.۳ درصد بالاتر از جلسه گذشته خود بسته شد.

به علت تعطیلات رسمی، نقدینگی بازار در ژاپن، چین و هند بسیار کم بود و اکثر بازارهای آسیا روز سه‌شنبه تعطیل هستند.

در کل، سهام جهان با درآمدهای بالای شرکت‌ها در ربع اول تقویت شده‌اند. بیش از نیمی از شرکت‌های تحت شاخص اس‌اندپی۵۰۰، درآمدهای خود را گزارش کرده‌اند و از این میان ۷۹.۴ درصد درآمدی بهتر از آن‌چه پیش‌بینی شده بود را اعلام کردند.

اما هر روز استرس سرمایه‌گذاران از اشارات فدرال‌رزرو برای بالا بردن نرخ بهره با سرعتی بالاتر، افزایش می‌یابد. از طرف دیگر بانک مرکزی اروپا احتمالا برنامه سخاوتمندانه خرید اوراق قرضه خود را به زودی به پایان می‌رساند.

سهام جهانی در سال ۲۰۱۷، با اولین رشد اقتصادی هماهنگ جهان در دهه‌های اخیر و به لطف تسهیل سیاست‌های مالی در اکثر کشورهای توسعه یافته، توالی سودی رویایی را ثبت کردند.

جاکوب میتچل، مدیر اجرایی ارشد شرکت سرمایه‌گذاری آنتیپادز، می‌گوید: ما معتقدیم شرایط استثنایی هماهنگ شدن رشد جهانی بالا با تورم پایین جهانی که در سال ۲۰۱۷ روی داد، تکرار نخواهد شد.

در واقع شاخص جهانی ام‌اس‌سی‌آی، از ابتدا تا به اینجای سال ۲۰۱۸، بدون تغییر بوده است، درحالی‌که در همین دوره در سال قبل ۱۳ درصد جهش کرده بود.

شاخص دلار در برابر ارزهای مهم جهان تغییری نکرد و پس از افت روز جمعه خود، امروز در نرخ ۹۱.۵۶۷ واحد ثابت ماند.

نرخ برابری دلار در برابر ین نیز با اندکی افزایش به ۱۰۹.۱۲ ین رسید.

قیمت لحظه‌ای طلا هم بدون تغییر و در ۱۳۲۱.۹ دلار به ازای هر اونس ثابت ماند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: