کد خبر: ۱۳۲۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 25 April 2018
مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت 12 درصد از سهم اشتغال کل کشور مربوط به صنعت نساجی است و با توجه به ارزش افزوده بالا و سرمایه‌بری اندک نقش بسزایی در رشد اقتصاد کشور خواهد داشت.

بانكداري ايراني  ـ مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت 12 درصد از سهم اشتغال کل کشور مربوط به صنعت نساجی است و با توجه به ارزش افزوده بالا و سرمایه‌بری اندک نقش بسزایی در رشد اقتصاد کشور خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، افسانه محرابی پنجم اردیبهشت‌ماه در حاشیه بازدید از کارخانه حجاب شهرکرد در جمع خبرنگاران استان با اشاره به معضل بیکاری در جامعه، اظهار کرد: صنعت نساجی بسیار اشتغال‌زا بوده به طوری که 12 درصد از سهم اشتغال کل کشور مربوط به صنعت نساجی است و با توجه به ارزش افزوده بالا و سرمایه‌بری اندک نقش بسزایی در رشد اقتصاد کشور خواهد داشت.

وی افزود: بالغ بر 99 درصد از صنعت نساجی تحت پوشش بخش خصوصی بوده و ما بقی واحدها که بسیار محدود بوده، زیر نظر بنیاد مستضعفان و حوزه‌های دیگر هستند.
محرابی با اشاره به موفقیت‌های چشم‌گیر و نتایج مطلوبی که در این صنعت مشاهده شده، خاطرنشان کرد: در صنعت باید توجه بسیاری به مواد اولیه، تکنولوژی، آموزش نیروی انسانی و انتقال دانش فنی به شکل کامل داشت، ولی متاسفانه بحث انتقال دانش فنی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای نداشته است.

وی با اشاراه به ضرر بسیار زیاد واردات غیر رسمی پوشاک به صنعت نساجی، افزود: این واردات عمدتا در مناطق آزاد به صورت ته‌لنجی و کوله‌بری در اسکله‌هایی بوده که توسط گمرک مدیریت نداشته است

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک در خصوص واردات پوشاک بیان کرد: قیمت تمام شده و طراحی مد از جمله مشکلاتی است که باید با حمایت و برنامه‌ریزی مدیریت واحدهای این صنعت، می‌توان آن را مرتفع کرد.

محرابی با اشاره مشکلات واردات غیررسمی پوشاک، تصریح کرد: از سال گذشته در زمینه محدودیت واردات در مناطق آزاد و استقرار نیروهای گمرک در این مناطق، تعامل‌هایی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، گمرک و مناطق آزاد انجام شده است.

وی تصریح کرد: می‌توان با ایجاد یک واحد صنعی نساجی در مناطق آزاد، ایجاد اشتغال پایدار و امنیت شغلی داشت و این مهم می‌تواند در راستا رسیدن به صنعت پایدار نقش موثری ایفا کند.

محرابی با اشاره به بحث مالیات بر ارزش افزوده، گفت: نخستین موضوع در این بحث، گرفتن مالیات ارزش افزوده از مصرف کننده نهایی بوده و با توجه به طولانی شدن زنجیره صنعت نساجی و فشاری که این صنعت به تولید کننده وارد کرده، در قیمت تمام شده تاثیر بسزایی داشته و مشکلات بسیاری برای واحدهای تولیدی ایجاد کرده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: