کد خبر: ۱۳۱۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۰ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 22 April 2018
وزیر منطقه شمال غنا تجربه ایران در زمینه تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی را «ارزشمند» توصیف کرد و بهره مندی از این تجربیات را خواستار شد.
 بانكداري ايراني ـ وزیر منطقه شمال غنا تجربه ایران در زمینه تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی را «ارزشمند» توصیف کرد و بهره مندی از این تجربیات را خواستار شد.

به گزارش یکشنبه وزارت جهاد کشاورزی، «سیلفو سعید»* در دیدار با رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از جمهوری اسلامی ایران خواست در زمینه ترویج شیوه های علمی در بخش کشاورزی به آن کشور کمک کند.
وی از آب کافی و زمین های مستعد به عنوان بخشی از ظرفیت غنا برای کشاورزی یاد کرد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار برخی از توانمندی های بخش کشاورزی کشور را تشریح کرد.
«اسکندر زند» گفت: زمین های کشاورزی ایران در قالب 10هزار پهنه تقسیم بندی شده است.
زند افزود: مروجان کشاورزی در 1200 مرکز خدمات کشاورزی آخرین یافته های تحقیقات کشاورزی را به مزارع منتقل می کنند.
وی که ریاست سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزیرا بر عهده دارد، ادامه داد: 20 موسسه تحقیقاتی بزرگ از جمله موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، موسسه تحقیقات بذر و نهال، موسسه تحقیقات بیماری های گیاهی و دامی، آموزش کشاورزی و ترویج دانش در زیرمجموعه این سازمان تحقیقاتی فعالیت دارند.
زند آمادگی این سازمان را برای هرگونه همکاری مشترک کشاورزی با غنا اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، حجم صادرات به غنا در 10ماهه پارسال به بیش از 6 میلیون دلار رسید که در مقایسه با 2.5 میلیون دلار صادرات مدت مشابه در سال 1395، رشد 127 درصدی را ثبت کرد.
معاون دفتر عربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران بیست و یکم بهمن ماه پارسال با اعلام این خبر افزود: افزایش حجم صادرات به غنا شامل اضافه شدن کالاهای صادراتی جدید به این کشور از جمله گچ، قیر نفت، روغن موتور، کاغذ فلوتینگ نیمه شیمیایی و مبل‌های چوبی است.
صادرات ایران به غنا در سال 1394 یک میلیون و 307 هزار دلار بود که در سال 1395 به سه میلیون و 532 هزار دلار رسید.
جمهوری غنا در غرب قاره آفریقا قرار دارد و پایتخت این کشور «آکرا» است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: