کد خبر: ۱۳۱۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۳ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 21 April 2018
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر عدم تاثیر جایگزینی یورو بر التهاب ارزی گفت: باید به سمت مبادلات ارزی بین کشورها برویم.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر عدم تاثیر جایگزینی یورو بر التهاب ارزی گفت: باید به سمت مبادلات ارزی بین کشورها برویم.

 غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به مصوبه جایگزینی یورو در هیات وزیران به خانه ملت گفت: باید بر اساس تصمیم گرفته شده حرکت کنیم اما فکر نمی کنم یورو بتواند خیلی التهاب ارزی را مرتفع کند، این کار التهاب شدید را کاهش می دهد اما قابل توجه نیست و به طور کامل مرتفع نمی شود.

وی با اشاره به تاثیر این مصوبه بر بودجه نویسی افزود: با توجه به مصوبه دولت بودجه نویسی باید طبق یورو باشد بنابراین دولت از این به بعد بودجه را براساس یورو تدوین می کند.اما از آنجایی که اتحادیه اروپا از آمریکا حرف شنوی دارد با جایگزینی یورو تنها زمین بازی را تغییر دادیم و اتفاق خاصی در اقتصاد نمی افتد .

این نماینده مجلس با اشاره با حضور مردم در بازار ارز گفت: با جایگزینی یورو، مردم مجدد در بازار ارزی حضور خواهند داشت و همان التهاب ها ایجاد می شود.باید از یورو و دلار خارج شویم و در مقطع کنونی تنها مبادلات ارزی بین کشورها پاسخگوی شرایط است، باید کاری که با ترکیه، هند و روسیه انجام می دهیم را به روال با همه کشورها تبدیل شود و گرنه ارزهای دلار و یورو مشکلی از ما حل نمی کند.

جعفرزاده ایمن آبادی با انتقاد از عملکرد کند دولت در زمینه مبادلات  ارزی بین کشورها اظهار داشت: حدود 170 کشور با این روش مبادله می کنند اما دولت به دلیل وابستگی به دلار و یورو در این مسیر به کندی حرکت کرد، مسئولان ارزی باید به سمت تبادل بین ارزی بروند تا از دلار و یورو خارج شویم.متاسفانه کشوری هستیم که تحت فشار اقدام می کنیم و در حالت عادی خود را آماده نمی کنیم، باید به ما اعلام جنگ شود تا زره پوش به تن کنیم به همین دلیل در زمینه سر و سامان دادن به بازار ارز  تاکنون تجعیل کرده ایم.

وی با اشاره به تاکید این کمیسیون به دولت برای مبادلات  ارزی بین کشورها ادامه داد: سه سال گذشته جلسه ای مفصل و گزارشی کامل از وقایع ارزی دنیا به دولت و بانک مرکزی ارائه کردیم اما آنها به خوشی گرفتند، متاسفانه در حال حاضر در مقطعی هستیم که الزاما باید این کار را انجام دهیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: