کد خبر: ۱۳۱۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 21 April 2018
بانكداري ايراني ـدر بازار پول رتبه بندی ها به کفایت سرمایه و مواردی از این دست خلاصه می شود . در بازار سرمایه نیز رتبه بندی ها به میزان شفافیت ، اطلاع رسانی ، نقد شوندی و غیره بستگی دارد.
بانكداري ايراني ـبانک ملت در سالهای اخیر توانسته در چند حوزه برترین بوده و در رتبه بندی های گوناگون عنوان خوبی را کسب کند. 

به گزارش بانكداري ايراني ، انواع رتبه بندی هایی که در هر صنعتی وجود دارد، بعضا  متفاوت بوده و هرکدام معیارهای خاص خود را دارند. 

در بازار پول رتبه بندی ها به کفایت سرمایه و مواردی از این دست خلاصه می شود . در بازار سرمایه نیز رتبه بندی ها به میزان شفافیت ، اطلاع رسانی ، نقد شوندی و غیره بستگی دارد.  

سازمان مدیریت صنعتی ایران نیز رتبه بندی های خود را دارد که بعضا به میزان فروش ، دارایی ، اشتغال زایی و عملکرد  شرکتها توجه کرده ها و هر سال به رتبه بندی شرکت ها می پردازد . 

بر اساس این گزارش، دررتبه های های سازمان مدیریت صنعتی ایران  در سالهای اخیر ، بانک ملت ، همواره در بین صدها شرکت ایرانی، عناوین خوبی را کسب کرده  و در رده برترین ها  قرار داشت. 

وضعیت بانک ملت در سالهای اخیر 

-سال 96
سال گذشته ، سازمان مدیریت صنعتی، نام بانک ملت را در بین ۱۰ شرکت پیشرو کشور ثبت کرد . تغییر رتبه فروش شرکت‌های فهرست یکصد شرکت برتر ایران در چهار سال اخیر، وجود اطلاعات شرکت در رتبه‌بندی شرکت‌های برتر برای حداقل سه سال اخیر، منفی نبودن تغییر رتبه فروش شرکت در سال های اخیر  و زیان‌ده نبودن شرکت، معیارهای انتخاب ۱۰ شرکت پیشرو کشور است.

-سال 95 
بر اساس اعلام سازمان مدیریت صنعتی ایران، بانک ملت عنوان سومین شرکت برتر ایران را در رتبه‌بندی سال ۹۵ به خود اختصاص داد.

-سال 94 
بر اساس نتایج رتبه بندی سازمان مدیریت صنعتی ،  نخستین شرکت به لحاظ دارایی و سومین شرکت به دلیل داشتن فروش بالا قرار گرفت . 

4 معیار انتخاب بانک ملت به عنوان شرکت نمونه ایرانی

1-اشتغال زایی در کشور  

در سال 96 ، هلدینگ بانک ملت با داشتن ۲۸ هزار و ۸۰۸ شاغل، رتبه سوم را در بین شرکت‌های برتر از لحاظ بالاترین اشتغال‌زایی کسب کرده است.
در عین حال بانک ملت  در رتبه‌بندی سال ۹۵ شرکت‌های برتر ایران، جایگاه پنجم شرکت‌های دارای بالاترین اشتغالزایی را کسب کرده بود.

2-آمار فروش 

در سال 96 ، شرکت گروه فناوران هوشمند بهساز فردا متعلق به بانک ملت نیز در رتبه‌بندی سال 96 سازمان مدیریت صنعتی ایران، در جمع ۱۰ شرکت پیشرو قرار گرفته است. 
در سال 95 ، بانک ملت با افزایش میزان فروش خود از ۱۸۷ هزار و ۲۳۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در سال ۹۳ به ۲۴۱ هزار و ۹۹۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در سال ۹۴ افزایش داده و سکوی سوم را در بین شرکت‌های برتر کشور از آن خود کرده است.
گفتنی است که این بانک در سالهای 92 تا 94 نیز در سکوی سوم در بین شرکتهای ایرانی به لحاظ فروش قرارداشت . 

3-ارزش افزوده 
در سال 96 ، در عین حال، بانک ملت از لحاظ بالاترین ارزش‌افزوده هم با تولید ارزش افزوده‌ای معادل ۴۹ هزار و ۹۸۷ میلیارد ریال ( معیار این برسی ماه های پایانی سال 95 بود)، در جایگاه هفتم در بین شرکت‌های برتر ایران قرار گرفت. ارزش افزوده این بانک در سال ۹۴ معادل ۴۴ هزار و ۸۱۵ میلیارد ریال بوده است. 

در سال 95 ، بانک ملت در شاخص بالاترین ارزش افزوده هم با تولید ۵۶ هزار و ۳۸۳ میلیارد ریال ارزش افزوده در جایگاه ششم در بین همه شرکت‌های برتر ایران قرار گرفته است.

4-دارایی های شرکت 

در سال 96 ، رتبه نخست بیشترین دارایی نیز در فهرست شرکت‌های برتر ایران با یک‌ میلیون و ۸۴۵ هزار و ۱۰۲ میلیارد  ریال به بانک ملت اختصاص یافته است. 

در سال 95 ، رتبه دوم در بیشترین دارایی هم دستاورد دیگر بانک ملت بر اساس ارزیابی سازمان مدیریت صنعتی است که بر اساس آن بانک ملت با داشتن یک میلیون و ۷۸۱ هزار و ۶۹۵ میلیارد ریال، روی سکوی دوم ایستاده است. 

در سال 94 نیز  بر اساس نتایج این رتبه بندی، بانک ملت با داشتن یک میلیون و 467 هزار و 984  میلیارد ریال دارایی در رتبه نخست قرار گرفت . 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: