کد خبر: ۱۳۱۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲:۰۳ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - 17 April 2018
بانكداري ايراني ـ نمایشگاه بانک ،بیمه و بورس دیروز در حالی شروع به کار کرد، که نوسانات بازار ارز فضای اقتصادی کشور به شدت تحت تاثیرخود قرار داده است و ستاد اقتصادی دولت با اتخاذ تصمیاتی فعلا بازار را تحت کنترل قرار داده است .
 بانكداري ايراني   ـ نمایشگاه بانک ،بیمه و بورس دیروز در حالی شروع به کار کرد، که نوسانات بازار ارز فضای اقتصادی کشور به شدت تحت تاثیرخود قرار داده است و ستاد اقتصادی دولت باد اتخاذ تصمیاتی فعلا بازار را تحت کنترل قرار داده است.

 به گزارش بانكداري ايراني افتیاحیه نمایشگاه فاینکس یازدهم در حالی برگزار شد که برخلاف سال های گذشته وزیر اقتصاد و رییس بانک مرکزی حضور نداشتن و این موضوع باعث سردی بیشتر فضای نمایشگاه امسال شد در حال که طبق روال گذشته رییس کل بانک مرکزی ضمن ارایه گزارش عمکرد سال گذشته به ارایه برنامه های سال جاری می پرداخت . 

نمابشگاه امسال با استقبال بانک ها روبرو نشد وتعداد کمی از بانک در نماشگاه حضوردارند ، بانک ها سال سختی راپشت سرگذاشتن و بسیاری از انها با توقف نماد خود دربورس مواجهه شدن ،و مجبورشدن برای ادامه فعالیت درعرصه بین المللی خود با استانداردهای مالی جهانی ساز گار کنند. همچنان مشکلاتی دارند که سال جاری باید درپی حل آن باشند.

صنعت بیمه هم حضور کم رنگی در نمایشگاه امسال دارد، رییس کل بیمه مرکزی که در افتتاحیه این نمایشگاه  گفت: بازار بیمه با رشدی که دارد در حال ایفای نقش است و نفوذ بیشتر نیز داشته است. این در حالی است که نفوذ بیمه ٢.٣ درصد بوده و رشد بیمه ٤برابر تولید ناخالص داخلی بوده است. البته صنعت بیمه ظرفیت خالی فراوانی دارد . که باید وبا برنامه ریزی فعال شود .

 شاپور محمدی رییس سازمان بورس یکی از سخنران افتتاحیه  یازدهمین نمایشگاه بانک، بورس و بیمه، با ابراز امیدواری نسبت به رشد مثبت بورس گفت: سال قبل بازده بازار سرمایه ٢٥ درصد بود و اندازه بازار به ٢٤٨ هزار میلیارد تومان رسید؛ ضمن اینکه اصلاح توقف و بازگشایی نمادها نیز صورت گرفت و اکنون ١٥نماد بسته داریم و امیدواریم بازگشایی شوند. وی ادامه داد: هم اکنون فضایی برای تعامل و فرهنگ سازی در راستای افزایش سواد مالی مردم فراهم شده و البته ورود تکنولوژی های نوین نیز بی تاثیر نبوده است.

درنمایشگاه امسال استارتاپ ها حضور فعالی دارند،  معاون فناوری رییس جمهورخبرداد : نسل جدیدی از کارآفرینی در کشور شکل گرفته است به این معنا که برخی از استارتاپ ها امسال در بورس عرضه می شوند که ارزش آنها شصت هزار میلیارد تومان است.ستاری در ادامه از بورس وبیمه خواست از استارپ ها حمایت کنند ومانع  فعالیت آنها نشوند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: