کد خبر: ۱۳۱۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۸ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - 16 April 2018
آسودگی خاطر سرمایه گذاران از این که حملات آمریکا به سوریه تشدید نخواهد شد، جای خود را به نگرانی از واکنش احتمالی روسیه به تحریم‌های جدید واشنگتن داد و سهام آسیایی بالا و پایین شد.

 بانكداري ايراني ـ آسودگی خاطر سرمایه گذاران از این که حملات آمریکا به سوریه تشدید نخواهد شد، جای خود را به نگرانی از واکنش احتمالی روسیه به تحریم‌های جدید واشنگتن داد و سهام آسیایی بالا و پایین شد.
به گزارش مهر به نقل از رویترز، روز دوشنبه درحالی‌که آسودگی خاطر از این که حملات آمریکا به سوریه تشدید نخواهد شد، جای خود را به نگرانی از واکنش احتمالی روسیه به تحریم‌های جدید واشنگتن داد، سهام آسیایی بالا و پایین شد و قیمت‌های نفت افت کرد.

با این که وضعیت به وجود آمده در سوریه همچنان ادامه دارد، تحرکات دو طرف آرام شده است. شاخص ای‌مینی اس‌اندپی ۰.۳۸ درصد بالا رفت، درحالی‌که نیکی ژاپن ۰.۲ درصد تقویت شد.

اما گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه در خارجِ ژاپنِ ام‌اس‌سی‌آی، ۰.۴ درصد افت کرد و شاخص شرکت‌های بزرگ چین، سی‌اس‌آی۳۰۰ هم ۰۷ درصد از ارزش خود را در اوایل امروز از دست داد.

ایالات‌متحده، فرانسه و انگلیس، ۱۰۵ موشک را به سوی اهدافی که پنتاگون مدعی بود تشکیلات تولید سلاح‌های شیمیایی هستند، شلیک کردند.

روز یکشنبه رییس‌جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین، هشدار دادکه حملات غربی بیشتر به سوریه، باعث به وجود آمدن هرج‌ومرج در روابط جهان خواهد شد. این درحالیست که واشنگتن آماده می‌شود با تحریم‌های جدید اقتصادی، فشار بر روسیه را بیشتر کند.

اما وقتی ترامپ اعلام کرد «ماموریت تکمیل شد»، سرمایه‌گذاران این‌طور برداشت کردند که از بدترین اتفاقاتی که می‌توانست پیش بیاید، جلوگیری شده است.

در بازارهای ارز، نرخ دلار در برابر ین بهبود یافت و به ۱۰۷.۴۰ ین در برابر هر دلار رسید. دلار هفته گذشته تا نرخ ۱۰۶.۶۲ ین در برابر هر دلار هم پایین آمده بود.

در بازار کالاها، طلا ۰.۱ درصد گران‌تر شد و به ۱۳۴۶.۶۱ دلار به ازای هر اونس رسید. طلا هفته گذشته تا رکورد ۱۳۶۵.۲۳ دلار برای هر اونس هم بالا رفته بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: